Dzisiaj w Warszawie odbywa się Kongres Obywatelski, którego głównym, dominującym wątkiem są sprawy dotyczące rozwoju edukacji narodowej. Wiele osób troszczy się o polską szkołę i Kongres stał się już takim miejscem, w którym mogą się one spotkać (czasem po raz pierwszy w "realu"), wymienić opiniami, posłuchać innych. Przekonać się, że w swojej oddolnej działalności nastawionej na zmianę na lepsze polskiej edukacji nie są osamotnione.
Programy stypendialne - dobra inwestycja
Uniwersytet Jagielloński, Miasto Tychy, Fundacja BGŻ oraz Fundusz Lokalny Masywu Śnieżnika, to tylko niektórzy spośród laureatów III edycji Konkursu „Dobre Stypendia 2012”. 7 listopada w siedzibie Przedstawicielstwa w Polsce Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności m.in. te instytucje odebrały nagrody za najlepsze programy stypendialne podczas konferencji „Programy stypendialne - dobra inwestycja”. Gościem specjalnym konferencji był prof. Michał Kleiber, Prezes Polskiej Akademii Nauk.
Media społecznościowe coraz popularniejsze w szkole
Facebook, Twitter i GoldenLine to popularne portale społecznościowe znane już nie tylko nauczycielom informatyki. Social media na poważnie wkraczają w proces edukacji. Wyniki sondażu przeprowadzonego przez firmę Librus pokazują, że 91% pedagogów używających aktywnie w pracy szkolnej komputera, prywatnie korzysta z mediów społecznościowych, a blisko 83% wykorzystuje je nawet na lekcjach.
Jak osiągnąć sukces wychowawczy?
Przedstawiamy Kodeks Dobrych Praktyk Wychowawczych, czyli kilka wskazówek, które pomogą rodzicom osiągnąć wychowawczy sukces już na etapie edukacji wczesnoszkolnej. Porady zostały stworzone przez grono ekspertów od wychowania, którzy przybyli na kameralne warsztaty telewizji edukacyjnej Da Vinci Learning.
Zmęczenie MEN-em, czyli umenczenie
Spodobała mi się językowa zabawa z użyciem skrótu nazwy Ministerstwa Edukacji Narodowej, ale i jednocześnie trafna (i niestety smutna) konstatacja, którą zaprezentował niedawno prof. Mariusz Zawodniak na swoim blogu "Co z tą szkołą?". Napisał on o obserwowanym przez niego autentycznym umęczeniu tłumu komentatorów i pasjonatów, na co dzień zgłaszających dziesiątki propozycji zmian i ulepszeń – ale be specjalnych reakcji, a nawet zwykłej otwartości ze strony MEN-u. Czy ministerstwo stać na lepszą komunikację i większą otwartość w debacie edukacyjnej?
Uczymy się słuchania dzieci przez Internet
Czy lepszej komunikacji można uczyć się bez wychodzenia z domu? Teraz już tak. W ramach projektu „Listening to young children” powstała platforma e-learningowa przeznaczona dla pedagogów pracujących z dziećmi do 6 roku życia.
Potrzebują więcej informacji zwrotnej
Doradzanie, chwalenie, stawianie stopni - żadna z tych metod nie dostarcza informacji opisowych, których potrzebują uczniowie, aby osiągnąć swoje cele. Zarówno zdrowy rozsądek, jak i badania jasno pokazują: dopiero ocena kształtująca, składająca się w dużej mierze z informacji zwrotnej, zwiększa wydajność i osiągnięcia uczniów.
Ostatnie komentarze