Centrum Nauki Kopernik przekazało Ministerstwu Edukacji Narodowej spójną i kompleksową propozycję, mającą prowadzić do zmiany funkcjonowania pracowni przyrody w klasach IV-VI szkoły podstawowej. Rekomendacja dotyczy jej wyposażenia, infrastruktury, głównych kierunków szkoleń nauczycieli oraz organizacji pracy szkoły. Przede wszystkim jednak odnosi się do metod pracy z uczniem, by samodzielne eksperymentowanie mogło stać się podstawą edukacji przyrodniczej.fot. Fotolia.com

Koniec roku szkolnego - wiele osób zapewne marzy o tym, aby na chwilę zapomnieć o szkole. Ale z drugiej strony zaczyna się dobry czas do tego, aby się zastanawiać, co w niej można zmienić na lepsze już od września. Ministerstwo Edukacji Narodowej uruchamia szeroką debatę na temat przyszłości polskiej edukacji i prezentuje portal Nasza Edukacja. Zachęcamy do odwiedzania portalu i wypowiedzi.Źródło: Ministerstwo Edukacji Narodowej - portal Nasza Edukacja

Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne doskonale nadają się do ćwiczenia podstawowych kompetencji, takich jak czytanie, mówienie, pisanie, opowiadanie historii. Świetnie też stymulują kreatywność uczniów (nauczycieli przy okazji też). Dlatego warto korzystać z bezpłatnych i dostępnych w sieci lub na urządzeniach mobilnych aplikacji do nagrywania i odtwarzania dźwięku czy tworzenia barwnych historyjek.(C) Edunews.pl - Inspiracje Wczesnoszkolne 2015

fot. sxc.hu

Najważniejsza w edukacji jest chyba motywacja. Jest ona motorem każdego działania – jeśli uczniowie mają w sobie siłę i chęć mierzyć się z największymi wyzwaniami, nie będzie im przeszkodą żadne zadanie. Nawet jeśli będzie to wymagało użycia skomplikowanych narzędzi i technologii, z których dotąd nie korzystali. Udowodnili to uczniowie pielgrzymowickiego gimnazjum. Prezentujemy dziś ich relację z projektu, nad którym pracowali bardzo długo.

Jakie jest dziś naturalne środowisko komunikacyjne dzieci i młodzieży? Tu raczej nie ma żadnych wątpliwości – jest nim internet. Właśnie poprzez niego musimy efektywnie dotrzeć do uczniów, musimy być obecni właśnie tam, gdzie oni przebywają. Dlatego powstają e-podręczniki, które nie tylko odpowiadają na wyzwania nowoczesnej szkoły, ale też dotrą z atrakcyjnym multimedialnym materiałem edukacyjnym do większości uczniów i nauczycieli.fot. www.epodreczniki.pl

fot. Fotolia.com

Drogi Rodzicu, jeżeli Twoje dziecko nie odniosło sukcesu w Ogólnopolskim Badaniu Umiejętności Trzecioklasistów OBUT 2015, to być może, w tym krótkim tekście znajdziesz wyjaśnienie dlaczego tak się stało.

Uczeń, który rozpoczyna edukację w czwartej klasie szkoły podstawowej staje przed wielkim wyzwaniem: można powiedzieć, że nagle trafia do zupełnie innej rzeczywistości szkolnej, o której dotąd niewiele wiedział. Aby przejście z III do IV klasy było bardziej płynne i komfortowe dla dzieci, kluczowa jest współpraca nauczycieli obu poziomów nauczania i stopniowe przygotowywanie uczniów do zmian, z którymi będą mieć do czynienia w szkole. Próg ten oczywiście jest też ogromnym wyzwaniem dla samych nauczycieli.(C) Edunews.pl - Inspiracje Wczesnoszkolne

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

To się nazywa "zimny telefon" - metoda marketingowa polegająca na dzwonieniu do losowych ludzi, nie ...
Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie