fot. Fotolia.com

Dobrą szkołę poznać można między innymi po tym, jak komunikuje się ze swoim najbliższym otoczeniem, czyli społecznością lokalną, w której funkcjonuje, a także po tym, czy jest otwarta na współpracę między innymi z rodzicami. Instytut Badań Edukacyjnych wydał właśnie poradnik dla nauczycieli i dyrektorów szkół pt. „Jak skutecznie współpracować i komunikować się z rodzicami i społecznością lokalną”. Polecamy tę lekturę.

fot. NASA

A gdyby tak zabrać uczniów na wycieczkę do Centrum NASA na Florydzie, gdzie na własne oczy mogliby zobaczyć, a nawet dotknąć prawdziwego statku kosmicznego? Niestety, nie dość, że wycieczka droga, to i uzyskanie wizy wciąż nie takie łatwe. Ale od czego są nowe technologie?

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Wiosna! Zamiast siedzieć w ławkach i wypełniać karty pracy wydrukowane czy odbite na ksero, lepiej ruszyć się i pouczyć się poprzez interaktywne gry i zabawy, które dzieci uwielbiają (niemal w każdym wieku). Prezentujemy kolejne pomysły i inspiracje do zastosowania w klasach.

Według prognoz w Stanach Zjednoczonych w 2020 roku potrzebnych będzie na rynku pracy ponad 1 milion osób z wykształceniem informatycznym, tymczasem amerykańskie uczelnie wyższe opuści tylko 400 tysięcy młodych informatyków. Można się spodziewać, że również w Polsce „zapotrzebowanie” na informatyków będzie wysokie. Czy system oświaty powinien odpowiadać na takie prognozy? Jak kształcić uczniów od szkoły podstawowej, aby byli oni lepiej przygotowani do podejmowania studiów informatycznych?fot. Fotolia.com

fot. Krystyna Kużmin-Smalc

Do realizacji projektu „Mistrzowie Kodowania” przymierzałam się dość długo. Pracuję z trzema klasami pierwszymi (sześcio i siedmiolatki), więc wyzwanie duże. Obejrzane wspólnie na scratch.mit.edu przykładowe efekty pracy starszych kolegów wzbudziły u dzieci wiele entuzjazmu i wiele wątpliwości u mnie. No właśnie – jak to zrobić?

Kody QR na dobre zadomowiły się w naszej codzienności. Wielu nauczycieli coraz częściej stosuje je w edukacji. Służą głównie przekazywaniu informacji ukrytych pod plątaniną znaczków lub też prowadzą do konkretnych stron z zadaniem dla ucznia. Czasem jednak mam wrażenie, że raz wygenerowane odchodzą w niepamięć, toną w gąszczu plików na dysku, wydrukowane, po użyciu trafiają do kosza.fot. Joanna Apanasewicz

Uczniowie od pierwszych lat edukacji szkolnej przepadają za grami wszelkiego typu i nie powinno ich zabraknąć na żadnym z etapów kształcenia. Ale okazuje się, że wielu uczniów, już w szkole podstawowej, chętnie tworzy też swoje gry, zarówno te tradycyjne, jak i komputerowe. Wykorzystajmy tę pasję do celów edukacyjnych, zwłaszcza w szkole.(C) Edunews.pl - Inspiracje Wczesnoszkolne 2015

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Sytuacja wyrwie się spod kontroli w nauczycielstwie. Pielęgniarki i pielęgniarze, opiekunowie choryc...
Powstaje pytanie na jakich materiałach uczy się AI - bo jeśli na podręczniku to oznacza że nauczycie...
A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie