Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz Polski Instytut Sztuki Filmowej zapraszają młodzież szkół ponadpodstawowych do udziału w konkursie filmowym Filmoteki Szkolnej „Nakręć się!”. Termin nadsyłania prac mija 15 stycznia 2013 roku.
Mam sześć lat
W 90 proc. polskich szkół są już sześciolatki. Badania i analizy pokazują, że dzieci w tym wieku bardzo dobrze sobie radzą, osiągając w szkole wyniki czasami lepsze, niż ich siedmioletni koledzy.By upowszechnić dobre praktyki szkół, w których uczą się sześciolatki, a także przedszkoli, które skutecznie - również dzięki współpracy z rodzicami - przygotowują dzieci do wcześniejszego rozpoczęcia nauki, MEN ogłosił kilka dni temu II edycję konkursu „Mam 6 lat”. Konkurs skierowany jest do rad rodziców w szkołach i przedszkolach oraz do dzieci.
Mózg dyslektyka
Co myślisz, gdy słyszysz słowo dysleksja? Zbyt często pierwszą reakcją jest strumień negatywnych skojarzeń: "powolny czytelnik", "dodatkowy czas na egzaminach", "trudności w pisaniu". Chociaż prawdą jest, że są to typowe objawy u uczniów z dysleksją, można probować je przezwyciężyć - uważa Patrick Wilson, były nauczyciel, a obecnie tutor specjalizujący się w uczeniu osób z dysleksją.
Komponent badawczy jest potrzebny Cyfrowej Szkole, ale…
Trudno o dyskusję merytoryczną nad komponentem badawczym w sytuacji, gdy nie ma żadnych programowych materiałów na temat tego przedsięwzięcia. Nie dziwią więc opinie Pana Krzysztofa Wojewodzica w jego relacji z posiedzenia Rady ds. Informatyzacji Edukacji – to obrona grupy wykonawców przez osobę, również zaangażowaną w realizacje tego samego projektu.
Jak gry pomagają się uczyć – wyniki badań
Najczęstsze skojarzenie osób dorosłych związane z grami, to – marnowanie czasu, czysta rozrywka. Drugie, często występujące w internecie – gry sprzyjają agresji i przyczyniają się do złych zachowań w klasie. A co wynika z badań naukowych?
Sieciaki czy cyberpunki
Każdy z nas z pewnością zna choć jednego młodego człowieka żyjącego w odrealnionym świecie Internetu, gier i wirtualnych światów. Zwykliśmy nazywać ich sieciakami... jednak czy termin ten jest adekwatny do dorastającego już pokolenia?
Układanie bardziej cyfrowej lekcji
Chyba każdy nauczyciel zna puzzle. Czy to da się wykorzystać w szkole? Na pierwszy rzut oka myślimy pewnie, że nie, no bo to zabawa. Ale czy nie uczymy się najskuteczniej właśnie poprzez zabawę? Spróbuję pokazać, co da się z tym zrobić.
Ostatnie komentarze