Uczelnie wyższe mają do dyspozycji szeroki katalog narzędzi, za pomocą których mogą komunikować się ze swoimi klientami, czyli osobami studiującymi i potencjalnymi studentami. Ale narzędzia to nie wszystko. Uczelnie to ludzie. To oni, zwłaszcza władze i osoby odpowiedzialne za komunikację, muszą zrozumieć, że muszą się komunikować i że nie wystarczy do tego strona www szkoły.
Konkurs na najbardziej innowacyjną i kreatywną uczelnię w Polsce
Akademickie Centrum Informacyjne z Poznania wspólnie z Edunews.pl przeprowadziło I edycję konkursu na „Najbardziej innowacyjną i kreatywną uczelnię w Polsce”. Do udziału w nim zaproszono wszystkie uczelnie publiczne oraz niepubliczne, a jego celem było m.in. sprawdzenie, jak szkoły wyższe funkcjonują i komunikują się w kształtującym się społeczeństwie informacyjnym.
Jak budować szkołę jutra?
Szkoła wychowuje i przygotowuje dzieci do życia w przyszłości, której nie znamy. To, co możemy, więc im dać, to oparcie w sobie, gotowość na zmiany, zaufanie do świata i poczucie wpływu na swoje życie, elastyczność w działaniu i jednocześnie stabilny, a więc uwewnętrzniony system wartości. Bardziej, więc jest to zasób praktycznych i przydatnych umiejętności niż sucha wiedza.
Jaka szkoła była i jaka już nie będzie
Podstawową funkcją szkoły przez wieki było świadczenie usług na rzecz układów dla niej zewnętrznych, ze względu na które była uruchamiana jako instytucja. Przez wieki szkoła była miejscem zdobywania wiadomości. W zasadzie praca w szkole była prosta – przekazywanie wiadomości przez tych, którzy przez jakiś czas je zdobywali, zanim przyszli do szkoły.
Nauczycielu: zalecana aktualizacja oprogramowania
Od czego zależy rozwój kompetencji cyfrowych w polskiej szkole? Czy od tego, ile w niej pojawi się nowego sprzętu: komputerów stacjonarnych, przenośnych, tablic interaktywnych? Od tego, ile interaktywnych programów edukacyjnych trafi do nauczycieli? Szkoła nie będzie potrafiła nauczyć korzystania z technologii edukacyjnych, jeśli sama nie zostanie do tego przygotowana.
Szkoła dawniej i dziś
W minionych wiekach postęp społeczny i techniczny był bardzo powolny. Głównym zadaniem tradycyjnej szkoły była reprodukcja społeczeństwa z pokolenia na pokolenie. Rewolucje przemysłowa i naukowa dały postępowi nowe impulsy. Przyspieszenie rozwoju, którego teraz doświadczamy w nauce i technice, uczyniły program tradycyjnej szkoły przestarzałym.
Netbooku nie idź tą drogą, czyli uważajmy na antynowoczesne technologie cyfrowe
W ostatnim okresie do szkół zaczęły w zauważalnej skali trafiać modne technologie: tablice interaktywne oraz mobilne pracownie netbooków. Firmy komercyjne zachęcają do zakupu i stosowania oprogramowania wspomagającego proces dydaktyczny, które reklamują jako nowoczesne i interaktywne. Uwaga! Jego „użycie zgodnie z ulotką” bywa bardzo szkodliwe.
Ostatnie komentarze