e-learningKształcenie na odległość ciągle jeszcze zastanawia i budzi wątpliwości. O tę metodę nauczania zapytaliśmy ekspertów, którzy współpracują z Krajowym Ośrodkiem Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w ramach projektu europejskiego „Model systemu wdrażania i upowszechniania kształcenia na odległość w uczeniu się przez całe życie”.
 

system oświatyProjekt jako metoda pracy nauczyciela z młodzieżą w szkole nie jest niczym nowym. W działaniach edukacyjnych organizacji pozarządowych wspierających edukację szkolną stanowi od zawsze podstawową metodę działania, dzięki której w przestrzeni publicznej mamy wszyscy możliwość uczestnictwa w ciekawych i inspirujących wydarzeniach.
 

recenzje publikacjiPojawiła się na rynku wydawniczym książka pt. „Podróż w świat etyki”. Jest kierowana do nauczycieli etyki i ludzi młodych. Jej autor jest nauczycielem. Pragnie pomóc poszukującym moralnych wartości. Podpowiada, jak być w życiu dobrym człowiekiem na każdym poziomie społecznej drabiny. Myślę, że warto po tę pozycję sięgnąć.
 

badania i analizyJęzyk angielski jest główną przeszkodą uczniów z terenów wiejskich w dostępie do edukacji na poziomie ponadgimnazjalnym. Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej we współpracy z Fundacją NIDA, wydawnictwem Macmillan i Stowarzyszeniem Fundamenty Silnego Państwa opracowały raport na temat nauczania jęz. angielskiego na terenach wiejskich i miejskich.
 

Dzieci powinny rozpoczynać naukę języków obcych jak najwcześniej, ale należy zadbać o odpowiedni poziom kształcenia. Błędy w nauczaniu popełnione na najniższym poziomie edukacji później bardzo trudno naprawić - uznali uczestnicy konferencji zorganizowanej kilka dni temu przez Fundację Instytut Jakości w Edukacji (FIJED).PHOTO: SXC.HU

e-learningRozpoczyna się dziś - już po raz 16-ty - Online Educa Berlin, chyba największa na świecie konferencja poświęcona e-learningowi i nowoczesnej edukacji. Jej uczestnikami są osoby, które interesują się aktualnymi i nowymi trendami w edukacji. Prezentowane są tu liczne analizy i raporty dotyczące rozwijających się technologii w sektorze szkoleniowym i systemie edukacji.
 

warto przeczytaćNowa podstawa programowa postawiła przed szkołą zadanie rozwijania umiejętności i postaw warunkujących sprawne i odpowiedzialne funkcjonowanie we współczesnym świecie. Można je wypełnić przede wszystkim poprzez angażowanie młodzieży w działania, które będą miały zarazem cel edukacyjny i praktyczny. Doskonale nadaje się do tego metoda projektu.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie