ict w edukacjiNie, to nie 1 kwietnia. To jest prawdziwe europejskie reality (show). Otóż eksperci Rady Europy (międzynarodowej organizacji rządowej, skupiającej większość państw Europy) zaproponowali niedawno projekt rekomendacji dla krajów członkowskich, aby w szkołach zabronić używania Wi-Fi i telefonów komórkowych. Pewnie chcieli dzieciom zrobić taki prezent na 1 czerwca.
 

badania i analizyPortale społecznościowe są popularne w większości uczelni na całym świecie i coraz więcej instytucji edukacyjnych zwraca uwagę na wykorzystanie społeczności sieciowych do podniesienia skuteczności uczenia się studentów w kursach i poprawy ich wyników edukacyjnych. Czy Facebook i inne podobne serwisy mogą faktycznie poprawić rezultaty pracy studentów? 
 

Jak każdy rodzic przeżywam zakłopotanie, gdy moja pociecha z zaangażowaniem i pasją, drążąc interesujący ją temat, zadaje serię pytań: a dlaczego, a jak, a kiedy? We mnie pustka, panika i wyrzut sumienia, że niczego ze szkoły nie pamiętam! Przychodzi mi wtedy do głowy pomysł, by maturzyści i studenci uczelni wyższych zdawali egzaminy przed komisją pięciolatków...(C) Centrum Nauki Kopernik

system oświatyCoraz więcej rutynowej pracy będą wykonywać maszyny - przewidywał kilkanaście lat temu Tom Peters, ekspert od zarządzania. A w przypadku osób zajmujących się przetwarzaniem informacji, nawet 90% (!). Nie przypuszczałem, że będzie to dotyczyć również nauczycieli. Jeszcze kilka lat temu zastanawiałem się, w czym komputer może zastąpić nauczyciela?
 

Rozpoczął się nabór szkół do nowatorskiego projektu Muzeum Archeologicznego w Poznaniu, które z myślą o placówkach oświatowych regionu przygotowało mobilne wystawy i planuje z początkiem roku szkolnego 2011/2012 odwiedzić aż 50 szkół. Najmłodsi poznają dzięki niemu, w atrakcyjny i niestandardowy sposób, realia życia w średniowieczu i w pradziejach.PHOTO: SXC.HU

badania i analizyPracodawcy powinni jak najczęściej zabierać głos w sprawach dotyczących systemu edukacji. W ten sposób jasno określają kierunki, w których powinno przebiegać kształcenie. Bo przecież wcześniej czy później większość absolwentów szkół stanie się w końcu pracownikami. Albo też założą własne firmy i wówczas odczują edukacyjne braki, jakimi "obdarza" nas szkoła.
 

system oświatyHipoteza: większość uczniów idzie drogą od porażki do porażki i cudem przepycha się przez szkołę. System nauczania i oceniania pozwala na sukcesy tylko wąskiej grupie. Oczywiście sukcesem nie jest zdanie kolejnego, na coraz niższym poziomie - testu. Mówmy o dążeniu do sukcesów życiowych, jaki powinien mieć szanse odnieść każdy młody człowiek opuszczając szkołę.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie