Czy edukacja w przyszłości może obejść się bez szkoły? Takie pytanie postawili organizatorzy debaty „Przyszłość pomorskiej edukacji – scenariusze rozwoju“ z Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową, która odbyła się w ostatni piątek w Gdańsku. W przeszłości edukacja potrafiła w pewnych czasach obejść się bez instytucji szkoły. Czy w przyszłości może być podobnie?
Przygotujmy się - publiczne nakłady na edukację będą realnie maleć
Im dłużej obserwuję scenę polityczną, tym bardziej skłaniam się do poglądu, iż na realną poprawę finansowania szkolnictwa mamy nikłe szanse. Być może to właśnie teraz mamy „złote czasy“ dla edukacji w Polsce. Bo przynajmniej mamy pokaźne budżety unijne, które pozwalają sfinansować koszty części reform, innowacyjnych projektów edukacyjnych czy zakupy sprzętu.
Diagnoza matematyczna gimnazjalistów
Znane są już wyniki pierwszych e-egzaminów gimnazjalnych z matematyki,
organizowanych w ramach trzyletniego projektu "Policzmy to razem -
Ogólnopolska Akcja Diagnozy Matematycznej". Pomysłodawcami inicjatywy
są: wydawnictwo edukacyjne Nowa Era i dr Jacek Stańdo z Politechniki
Łódzkiej, który specjalizuje się w badaniach edukacyjnych z
wykorzystaniem internetu.
Internet co najmniej raz w tygodniu
W 2009 roku 52% Polaków w wieku od 16 do 74 lat co najmniej raz w tygodniu korzystało z Internetu, a ponad 60% gospodarstw domowych miało komputery. Obecnie odsetek ten jest wyższy i wynosi 55% - wynika z danych przedstawionych w ubiegłym tygodniu przez GUS podczas konferencji o rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce.
Wyniki PISA 2009 - czytanie i interpretacja
Rozpoczynamy cykl prezentacji wyników badań Programu Międzynarodowej Oceny
Umiejętności Uczniów OECD PISA 2009, upublicznionych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. W pierwszej części
zaprezentujemy skrót dotyczący oceny umiejętności czytania i
interpretacji tekstów kultury, które w tym badaniu rozumiane są szeroko.
Mapa Kultury otwarta na projekty uczniów i nauczycieli
Wczoraj o filmowej mapie przemian, a dziś zapraszamy do tworzenia innej
mapy – Polski kulturalnej. Interesują was fascynujące klimaty, miejskie i
ludowe legendy, zapomniane miejsca, warte ocalenia? Spróbujcie
podzielić się swoimi informacjami na Mapie Kultury, a potem
przeprowadźcie ciekawy projekt z wykorzystaniem metody gimnazjalnego
projektu edukacyjnego!
Z kamerą wśród funduszy
Młodzież z kamerami w ręku pokazuje, jak Polska zmienia się na
lepsze. Znamy już laureatów konkursu „Fundusze dla Polski – Filmowa Mapa
Przemian”. Wczoraj na uroczystej gali finałowej autorzy 11
filmów odebrali od Adama Zdziebło, podsekretarza stanu w Ministerstwie
Rozwoju Regionalnego, gratulacje oraz nagrody pieniężne o łącznej puli 17
tys. złotych.