debaty edukacyjneMarzenie o tym, aby nad naszą polską szkołą przeszło jakieś tormado i zmiotło to, co niedobre, a wmiotło to, co dobre – jest niestety, mało realne. A wszyscy jakby na to czekają: że coś się zmieni, poprawi, ktoś coś zadekretuje i uzyskamy wreszcie długo oczekiwany dobrostan oświatowo-edukacyjny. Warto wierzyć w życiu w różne rzeczy, ale nie warto tracić czasu na złudzenia!
 

Czy mamy do czynienia z jednym ciągłym procesem edukacji przez całe życie? A może z wieloma różnymi procesami? Znany na całym świecie specjalista od finansów osobistych, Robert Kiyosaki, wyróżnia trzy rodzaje edukacji: szkolną/akademicką, profesjonalną/zawodową oraz finansową. Aby odnieść w pełni życiowy sukces, trzeba zadbać o nie wszystkie.PHOTO: SXC.HU

E-learningOd wielu lat spotykamy plakaty i komunikaty organizatorów różnych akcji społecznych poświęconych tematyce AIDS. Nie przynosi to spodziewanych rezultatów. Teraz koalicja instytucji z Włoch, Hiszpanii, Czech, Rumunii i Polski opracowała interaktywną i ogólnodostępną platformę edukacyjną, poprzez którą zamierza podnosić świadomość społeczną na temat zagrożenia AIDS.
 

media i edukacjaJak przybliżyć naukę zwykłym ludziom? Jak zainteresować ich edukacją i zdobywaniem praktycznej wiedzy, która mogą wykorzystać w życiu? Kluczem do świadomości społecznej są i jeszcze długo będą media. Jeśli chcemy skutecznie promować naukę i edukację, trzeba angażować dziennikarzy, zwłaszcza młodych, w rozmaite projekty propagujące naukę.
 

Wydawałoby się, że edukacja finansowa w Polsce to temat, który pojawił się dopiero w latach dziewięćdziesiątych XX wieku. Tymczasem już w latach 30-tych minionego wieku państwo aktywnie i oryginalnie zachęcało Polaków do oszczędzania, wykorzystując do tego celu wiele form promocyjnych i reklamowych, które również i dziś spotykamy na ulicach i w publikacjach.PHOTO: SXC.HU

ImageTworzenie własnej gazety, słuchanie ginących języków, czy wywoływanie trzęsienia ziemi - to wszystko już za rok czeka pierwszych zwiedzających Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. W połowie 2010 r. zostanie otwarta pierwsza część budynku. Już planowane są galerie wystawy stałej, które będą otwarte jako pierwsze i zostaną podzielone na sześć działów.
 

media i edukacjaEdukacja medialna i wychowanie fizyczne? Połączenie egzotyczne. Ale skoro MEN proponował mariaż wychowania do mediów i plastyki, co nie było wcale bezsensownym pomysłem, dlaczego nie szukać innych kierunków łączenia mediów i zajęć szkolnych. Zwłaszcza, że co do wychowania fizycznego są pewne przesłanki za, a to dzięki powszechnie dostępnym urządzeniom GPS. 
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie