O wysiłku mówi się w szkole zdecydowanie zbyt mało lub nie tak jak potrzeba.
Standardowe propozycje/polecenia formułowane przez nauczycieli, typu „musisz się uczyć więcej” lub
„ucz się pilniej” dotykają niejako tematu podejmowania wysiłku, ale
brzmią mało zachęcająco i nie działają na wyobraźnię dzieci (ani
młodszych, ani starszych!).
Korzystanie z komórek i internetu na egzaminie to nie oszukiwanie?
Wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie amerykańskiej organizacji
non-profit Common Sense Media dowodzą, że uczniowie potrafią i
faktycznie używają telefonów komórkowych i internetu w celu poprawy
wyników na egzaminach. Alarumujący nie jest odsetek osób, które tak
postępują, lecz ilość opinii, które uznają tą praktykę za coś
normalnego i dopuszczalnego.
Polska 2030 - wizja rządu
Uczelnie są lokomotywami rozwoju wielkich aglomeracji. Praca klas
kreatywnych jest mocno finansowana przez przemysł, który absorbuje nowe
technologie i wynalazki. Mamy stały 5% wzrost PKB, 20% udziału
dorosłych w edukacji, 35% stopę zatrudnienia
niepełnosprawnych, 40% udziału produktów hi-tech w eksporcie, a pracuje
75% Polaków.
Digitalizacja zbiorów a nauka
W Sejmie odbyło się seminarium "Cyfrowe dziedzictwo - kultura dla
przyszłości". Digitalizacja cennych zasobów kulturalnych to szansa na
połączenie rozproszonych zbiorów; konieczność, jeśli chcemy zachować
niszczejące obiekty; to walka z czasem, którego upływ pogłębia ich
destrukcję - uważa Tomasz Makowski, dyrektor Biblioteki Narodowej w
Warszawie.
Wirtualne uczenie się pozwala zaoszczędzić
Powód jest prosty: można zaoszczędzić wiele na kosztach podróży,
logistyce i organizacji zajęć ze studentami. Uczelnie na świecie coraz
śmielej inwestują w profesjonalne programy wirtualnego studiowania,
przyciągając studentów i uczniów bogatą ofertą programową i ciekawą
specjalistyczną tematyką. Wcześniej czy później trend ten dotrze również do Polski.
Wirtualne gry dla zdrowia i rozwoju
Wykorzystajmy gry komputerowe do
promocji zdrowego stylu życia i rozwoju kluczowych umiejętności.
Amerykańscy naukowcy zajmujący się badaniami wpływu gier na życie
społeczne zebrali się pod koniec czerwca w siedzibie Sesame Workshop
(producenta znanego cyklu filmów, gier i zabaw z Ulicy Sezamkowej), aby zaprezentować najnowsze dane.
Sztuka historii online
Nauczyciele historii mają do dyspozycji coraz ciekawsze zasoby
edukacyjne w internecie i w postaci różnych multimedialnych pomocy
naukowych. Mają już chyba wszelkie narzędzia do tego, aby uczynić z ich
lekcji ciekawe, rozwijające i twórcze zajęcia na temat cywilizacji
człowieka, uczące interpretacji zmieniającego się na przestrzeni wieków
świata.