rynek pracyW maju w jednej ze szkół wyższych w Częstochowie odbyła się konferencja na temat przyszłości poradnictwa zawodowego. Można było usłyszeć kilka naukowych głosów sceptycznie nastawionych wobec nowoczesnych technologii i ich wykorzystania w tej branży. Pośród profesorskich wątpliwości utonęło niestety kilka ważnych i dobrych referatów praktyków.
 

przedsiębiorczość4 czerwca br. w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie odbyła się Gala Olimpiady Przedsiębiorczości. W obecności wiceminister Krystyny Szumilas (MEN) laureatom i ich opiekunom merytorycznym uroczyście wręczono nagrody rzeczowe i stypendia. Czekają na nich ponadto specjalne uprawnienia i indeksy najlepszych uczelni ekonomicznych w Polsce.
 

projekty edukacyjne14 czerwca osiemdziesiąt szkolnych zespołów z całej Polski zaprezentuje swoje projekty zrealizowane w ramach Centrum Edukacji Obywatelskiej. Fundacja organizuje szereg programów, w których młodzi ludzie zmieniają rzeczywistość wokół siebie, a także w praktyce kształtują świadomość obywatelską i tworzą podwaliny społeczeństwa obywatelskiego.
 

innowacje w edukacjiPodczas recesji studenci mają wiekszą niż zazwyczaj potrzebę bycia wspieranymi,  otrzymywania konkretnych porad i sugestii związanych z karierą i przyszłością zawodową. Międzynarodowy Uniwersytet z Monako (International University of Monaco - IUM) znalazł na to sposób. Szkoła od pięciu lat wychodzi studentom na przeciw z inicjatywą Mentorship Programme.

badania i analizyJednym ze wskaźników pomagających odpowiedzieć na pytanie, czy Polacy są nowocześni, jest poziom znajomości języków obcych. Dziś w Polsce około 40% osób deklaruje posługiwaniem się przynajmniej jednym językiem obcym na poziomie komunikacyjnym. Jest to jednak niewielki wzrost w porównaniu do 1997 roku, kiedy odsetek ten wynosił 37%.
 

m-learningWszędzie to robią! Późno w nocy, gdy już śpią rodzice. Podczas obiadów i kiedy przechodzą przez ruchliwe skrzyżowania. Nawet w klasie podczas lekcji, z rękami założonymi do tyłu. Ich palce tak ciężko pracują, że czasem nadwyrężają sobie kciuki. Kilka lat temu Marc Prensky w badaniach wyliczył, że do końca szkoły średniej każdy uczeń wysyła ok. 200 tys. SMS-ów.
 

debaty edukacyjneNauczanie historii do lamusa? Wielu młodym by się to podobało. Z niepokojem jednak przeczytałem artykuł Czesława Wróbla pt. "O marginalizacji procesu kształcenia historycznego", który ukazał się w majowym numerze „Edukacji i Dialogu” i poświęcony jest ocenie kształcenia historycznego w związku z wprowadzeniem nowej podstawy programowej.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie