Mówienie o nowoczesnej edukacji to nie tylko myślenie o tym, w jakisposób wykorzystać nowe technologie na różnych przedmiotach,jak wyzwolić kreatywność uczniów i pozwolić im uczyć się przy pomocyurządzeń, które mają na wyciągnięcie ręki na co dzień. Totakże sposób organizacji nauki, który przestaje być identyczny dlawszystkich uczniów obu płci.
Lekcje o mieście z nowej perspektywy
Nauka historii, biologii, fizyki, matematyki czy informatyki w
stołecznych szkołach może być bardziej interesująca, bo będzie
dotyczyła miejsc, które są dobrze znane uczniom. Nauczyciele
wykorzystując specjalnie przygotowane scenariusze zajęć pokażą uczniom
miasto i jego przestrzeń z nowej perspektywy. Wykorzystają w tym celu
zdjęcia lotnicze i satelitarne.
Edutainment z Polskim Radiem
Jak zbadać fakturę powierzchni księżyca? Czy można stworzyć swoją
własną chmurę? Co jest potrzebne do zrobienia bumerangu? Co to jest
próżnia? Na te i inne pytania będzie można znaleźć odpowiedź podczas
13. Pikniku Naukowego Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik, już 30 maja w godz. 11-20.00 na Rynku Nowego Miasta i Podzamczu w Warszawie.
Technologie cyfrowe przeciwdziałają wykluczeniu w edukacji
Jednym ze sposobów na kształtowanie systemu edukacji włączającej,
obejmującego wszystkie dzieci bez względu na ich zróżnicowane potrzeby
i możliwości edukacyjne, jest wykorzystanie popularnych narzędzi
społecznościowych dostępnych w Internecie – nawet takich, jak Facebook
czy Twitter – przekonują eksperci brytyjskiej Futurelab.
Europejska innowacyjność nauczyciela
Innowacyjność w edukacji jest teraz modna i potrzebna. Niektórzy uważają, że jest
podstawowym składnikiem systemu wartości nowoczesnego człowieka i
nauczyciela. Jest elementem nowoczesności edukacji i ludzkiego życia w
ogóle. Z wielu względów warto ją stale wspierać i promować wśród nauczycieli szkół wszystkich typów.
Podstaw ekonomii nauczą cię w polu
Jak zarabiać na Dzikim Zachodzie? To wiedzą najlepiej uczestniczy II Olimpiady Ekonomicznej portalu Farmersi.pl, którzy właśnie zakończyli zmagania. W tej rozgrywce naprzeciw siebie stanęli nie indywidualni farmerzy, ale kilkuosobowe drużyny. Ponownie okazało się, że stworzenie, utrzymanie i zarządzanie dochodową farmą to nie jest "kaszka z mleczkiem".
Rozwijajmy umiejętności potrzebne w epoce cyfrowej
Rezultaty badania przeprowadzonego przez amerykańską
organizację National School Boards Association (NSBA) wskazują, iż
najważniejszym zadaniem dla kadry zarządzającej szkołami powinno być
skoncentrowanie się na rozwoju umiejętności XXI wieku, nawet jeśli
ostatnio, z powodu globalnego kryzysu, ograniczono środki na zakupy
nowych technologii.