Wdrażanie do funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym powinno
rozpocząć się jak najwcześniej. Na każdym etapie życia, człowiek nabywa
nowe umiejętności, które następnie wykorzystywane są w rozwijaniu
kluczowych kompetencji, charakterystycznych dla danej społeczności. Im
wcześniej rozpocznie się ten proces, tym szybciej przyniesie wymierne efekty.
Bariery w rozwoju Web 2.0 w szkołach
Ostatnie raporty przynoszą ciekawe informacje na temat
tego, które narzędzia są popularne w szkołach, a które nie i dlaczego.
Uczniowie i nauczyciele często i chętnie sięgają po dostępne w sieci
serwisy społecznościowe, ale z drugiej strony różnego rodzaju bariery –
technologiczne i osobowe, przeszkadzają w szerszym wykorzystaniu
ich w klasie szkolnej.
Szkoły, technologie, trendy
Nowa generacja „cyfrowych“ uczniów z ich potrzebami edukacyjnymi powinna przyczynić się do redefinicji nauczania. Rosnące znaczenie technologii w życiu młodych ludzi powinno być jasnym sygnałem dla kierujących szkołami i osób odpowiedzialnych za IT, że wykorzystanie nowych technologii w szkole powinno wychodzić daleko poza ściany pracowni informatycznej.
O nowoczesności edukacji
O nowoczesności, podobnie jak przyszłości i jakości edukacji, mówi i
pisze dziś wielu. Polska szkoła zmienia się, ale czy we właściwym kierunku? Czy polska edukacja podnosi jakość uczenia
się i jego organizowania w szkole? Czy zmienia się we właściwym zakresie? Takich pytań jest wiele, a
odpowiedź jest oczywista: szkole potrzebna jest nowoczesność edukacji!
Z laptopem w szkolnej ławce
W Katowicach realizowany jest pilotażowy program edukacyjny „Lekki jak piórko”. Dzięki niemu 22 uczniów klasy IIIa Szkoły Podstawowej nr 33, będzie przez najbliższe trzy lata uczyło się na co dzień z wykorzystaniem komputerów Classmate PC firmy Intel. Rozmawiamy z Elżbietą Bryl, która prowadzi w tym programie zajęcia z uczniami.
Różne historie utalentowanych dzieci w szkole
Geniuszy w społeczeństwie jest około 0,8%, osób wybitnie utalentowanych
2–3%, wybitnie zdolnych około 12%. Zatem geniuszy i osób
obdarzonych talentami wysokiej jakości jest razem około 15%. W skali
klasy szkolnej może to być 5 uczniów, którzy posiadają talenty wysokiej
jakości, możemy mieć także przyjemność pracy z geniuszem.
Dobra edukacja - czyli jaka?
„Dobra edukacja – czyli jaka?” to temat tegorocznej matury pisemnej z
przedmiotu Wiedza o społeczeństwie (dla poziomu rozszerzonego). Postaram się odpowiedzieć na to pytanie
najlepiej jak potrafię. Nie wiem, czy zmieszczę się w kluczu oceniania. Liczę
jednak na wyrozumiałość osób sprawdzających.