badania i analizyNiedawno temu przytaczaliśmy opinie polskich nauczycieli na temat wykonywanego zawodu. Dla porównania - ciekawe wyniki przyniosło badanie na grupie 900 nauczycieli amerykańskich w formie wywiadów fokusowych. Okazuje się, że dwóch z pięciu nauczycieli wykonujących zawód w amerykańskich szkołach jest zniechęconych lub znużonych swoją pracą.
 

debaty edukacyjneSekret powodzenia edukacyjnych innowacji nie leży wyłącznie w stosowaniu nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych, ale w treści. Niektóre innowacje zbyt często koncentrują się na formie. W innowacjach ważne jest uzyskanie wyższej skuteczności edukacji i jakości ludzkiego życia. Najważniejsze jest to, czego się uczę. Istota edukacji też leży w treści.
 

media i edukacjaNa początku było marzenie – stworzyć własną akademię filozoficzną, wzorem starożytnej szkoły ateńskiej, czy akademii florenckiej. Szybko okazało się, że współczesne czasy są dobrym momentem, aby taką inicjatywę rozpocząć. W epoce wszechobecnych mediów, potrzeba nam filozofii na ulicy, dzięki której będziemy lepiej rozumieć media i to, co się dzieje wokół nas.
 

projekty edukacyjneTeraz chyba nikt nie może powiedzieć, że edukacja ekonomiczna jest nudna. Prowadzenie własnej firmy, problem dziury budżetowej, udział w wyborach czy też wpływ gospodarki socjalistycznej na współczesną Polskę - to tematy drugiej edycji konkursu na komiks i animację o tematyce ekonomicznej organizowanego przez Fundację FOR we współpracy z Bankiem Zachodnim WBK.
 

projekty edukacyjneEdukacja ekologiczna może być świetną okazją do praktycznych działań, które rozwijają u uczniów szeroki zakres umiejętności, np. współpracy w grupie, planowania, komunikacji i innych. Wymyślenie i przeprowadzenie autorskich projektów uczniowskich może przynieść o wiele więcej korzyści niż cały cykl zajęć prowadzonych w klasie szkolnych. Warto być „Aktywnym z natury”.
 

badania i analizyJak szkoła może sprostać wymaganiom stawianym jej przez nowoczesną gospodarkę, w której wiedza jest jednym z kluczowych czynników? Jak motywować nauczycieli, aby lepiej radzili sobie z pracą i dobrze przygotowywali gimnazjalistów do odważnego wkraczania w dorosłość? Na wiele pytań stara się odpowiadać raport o nauczaniu przygotowany przez OECD.
 

Jak będzie wyglądała rzeczywistość szkolna w Polsce za 20 lat? Biorąc pod uwagę postęp technologiczny i zmiany społeczno-gospodarcze, czy jesteśmy w stanie prognozować, jak będzie wyglądało środowisko szkolne za dwie dekady? Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową zorganizował wczoraj interesującą debatę w Gdańsku na temat przyszłości polskiej szkoły i jej funkcji.PHOTO: SXC.HU

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie