Jak wynika z Raportu o Rozwoju Społecznym UNDP – Edukacja dla pracy – szkoły w Polsce uczą dużo, lecz nie przygotowują dobrze do życia zawodowego, zbyt wolno reagując na zmiany na rynku pracy i kształcąc pracowników w zawodach, na które nie ma zapotrzebowania. W rezultacie doświadczamy wysokiego bezrobocia wśród młodzieży, które może dalej pogłębiać się.

W Polsce o m-learningu jeszcze niewiele się mówi. Jest kilkanaście firm, które oferują tego typu edukację, ale na niewielką skalę. A jak to wygląda na przykład w Irlandii? Irlandzka firma
Konsumenci, młodzi i starzy, wierzą w Internet i chcą go coraz więcej. W domu, w pracy, w podróży. Internet staje się powoli niezbędnym narzędziem w codziennym życiu bez którego niektórym trudno żyć i komunikować się z innymi. Czy za kilkanaście lat będziemy mogli powiedzieć, że oto w 2007 roku rozpoczął się wiek Internetu?
Zadziwiające, że współczesne systemy edukacji tak małą uwagę zwracają na kształtowanie świadomości ekonomicznej społeczeństwa, w szczególności w obszarze finansów osobistych. Tracą na tym przede wszystkim zwykli ludzie, choćby dlatego, że nie potrafią zadbać o swoje zasoby finansowe i albo nadmiernie się zadłużają.
Historia współczesnego Edutainment liczy sobie „zaledwie” kilkadziesiąt lat. Dzięki rozwojowi środków masowego przekazu możemy zaobserwować siłę i skuteczność tej metody edukacji społecznej. W ten sposób - poprzez programy telewizyjne i radiowe - miliony ludzi na całym świecie zdobywają praktyczną wiedzę i zmieniają swoje postawy.
Edutainment z wykorzystaniem środków masowego przekazu jest dziś jednym narzędzi zmniejszania nierówności w dostępie do nowoczesnej wiedzy i cyfrowych technik informacyjno-komunikacyjnych. W ten sposób nie tylko przekazujemy treści edukacyjne, ale możemy także uczyć odbiorców, jak wykorzystać różne kanały komunikacji do edukacji.
Istotą działań typu Edutainment jest połączenie edukacji z rozrywką. Mottem tzw. edukacji rozrywkowej jest stwierdzenie „uczyć bawiąc”. Wskazuje to na odpowiednią hierarchię ważności. Przez Edutainment rozumiemy takie działania, których celem jest przede wszystkim edukacja, zaś forma rozrywki jest sposobem uatrakcyjnienia lub ukrycia przekazu o charakterze edukacyjnym.

