debaty edukacyjneZjawiska opisane w artykule na temat szkolnego ściągania z Internetu są przejawem czegoś, co zaliczam do „terroru Internetu”. A gdzie jest w tym wszystkim nauczyciel (czy wykładowca)? Zjawisko ściągania z Internetu dotyczy nie tylko szkoły, ale również uczelni, i nie tylko edukacji, ale wszelkich sfer, w których korzysta się obecnie z Internetu. 
 

debaty edukacyjneZastanawiasz się nad wyborem studiów? Intryguje Cię posada dyrektora kreatywnego? Media relations managera? Rzecznika prasowego międzynarodowej instytucji? A może wolisz pracować jako niezależny freelancer i odnaleźć się w dziennikarstwie internetowym? Studenci kierunków humanistycznych mają dziś w czym wybierać.
 

debaty edukacyjneDla większości z nas Internet stał się tak powszednim elementem życia, że nie wyobrażamy sobie funkcjonowania bez e-Świata. Ważnym sposobem użycia sieci jest kreowanie własnego wizerunku poprzez portale społecznościowe, blogi czy strony www. Za pomocą tych narzędzi również szkoły mogą budować swoją tożsamość, wystarczy że będą otwarte na nowoczesne rozwiązania.
 

debaty edukacyjneDoradca zawodowy staje się powoli prawdziwym zawodem przyszłości, bardzo potrzebnym na rynku pracy, choć chyba jeszcze słabo docenianym. Jak wskazują badania dr Katharine Brooks prezentowane w jej ostatniej książce „Jak wybrać zawód? Zaplanuj swoją przyszłość”, dawny porządek i liniowy związek między kierunkiem studiów i pracą już nie istnieje. 
 

debaty edukacyjneKończymy cykl o najważniejszych wyzwaniach polskiej edukacji. W ostatniej części opracowania skupimy się na kwestii przywództwa i jakości kapitału ludzkiego w edukacji oraz na rozwoju systemu edukacji poprzez szkoły i podmioty niepubliczne. Najbliższe lata przyniosą odpowiedź, które z tych wyzwań zostały podjęte (oby jak najwięcej) przez władze oświatowe.

system oświatyUczenie się zostało uznane za jedną z najważniejszych umiejętności ogólnych, obok takich jak: komunikacja, rozwiązywanie problemów, logiczne myślenie, przywództwo, kreatywność, motywacja, praca w zespole. Umiejętności te określa się mianem kompetencji niezależnych od przedmiotu nauczania lub kompetencji interdyscyplinarnych, czy też przekrojowych. 
 

debaty edukacyjneObecnie zaciera się granica pomiędzy światem realnym, a wirtualnym. W cyberprzestrzeni padają kolejne granice, a świat znany z filmu Matrix staje się coraz mniej abstrakcyjny. Internet spowodował śmierć odległości, a w świecie wirtualnym spędzamy często więcej czasu niż w realnym. Szkoły kończy pokolenie, które nie zna już świata bez internetu.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

W dziale "powody" dodałbym jeszcze punkt o tym,że jak ktoś dużo gada, to rośnie procent gadania bez ...
Stanisław napisał/a komentarz do Czym więcej mówisz, tym mniej cię słuchają
Mówienie jest łatwiejsze niż organizowanie aktywności innych, w tym uczniów. Dlatego tak łatwo wpada...
Wspomnienie w początku lat 90-tych. W gazecie (chyba "Dziennik Polski") był zamieszczony artykuł o t...
Ppp napisał/a komentarz do Jak (nie) dokształcają się Polacy?
Odpowiedziałbym "tak - dawniej", jeśli chodzi o udział w kursie. Warto jednak zauważyć, że jak ktoś ...
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Ja się popytam, jak będą się czuły dzieci, które ten niesluchajacy nikogo i chodzący po klasie zaczn...
Świetny sposób uczenia dorosłości, odpowiedzialności i współpracy - bez osądzania, bez wzbudzania po...
A może chodzi o to, aby introwertycy uczyli się udziału w dyskusji.
Jacek napisał/a komentarz do Wyzwanie dla prawnika...
Janusz Korczak powiedział „nie ma dzieci, są ludzie”. I to jest prawda. Przecież każdy dorosły kiedy...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie