Dariusz Żuk jest prezesem Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości, które wspomagają studentów i absolwentów pragnących założyć własną firmę. Mimo, że istnieją rozmaite źródła finansowania i wsparcia, młodzi ludzie niezbyt garną się do rozpoczynania własnej działalności gospodarczej. Dzieje się tak co najmniej z kilku powodów.
Wykorzystanie e-portfolio w szkołach
E-portfolio, zwane też elektroniczną teczką lub cyfrowym portfolio, to dynamiczne narzędzie edukacyjne służące swemu twórcy do gromadzenia własnych wytwórów i tym samym dokumentowania czynionych postępów w nauce czy życiu zawodowym. Jednocześnie e-portfolio zachęca i ułatwia planowanie swojego rozwoju, a także refleksję nad nim.
Z punktu widzenia nauczyciela
Wiele mówi się o pozytywnym wpływie najnowszych technologii na edukację. Powstają coraz ciekawsze i bardziej zaawansowane technicznie narzędzia wspomagające nauczycieli w ich codziennej pracy. Powstaje pytanie, ile z nowych możliwości tak naprawdę wykorzystywane jest przez zwykłych nauczycieli, a nie tylko entuzjastów nowoczesnej edukacji.
Generacja Y a edukacja
W dorosłe życie wchodzi właśnie pokolenie, które socjolodzy określają mianem generacji Y. Są to osoby młode, w wieku od 15 do 28 lat, które od wczesnych lat życia mają na co dzień do czynienia z nowymi technologiami i nie wyobrażają sobie funkcjonowania w świecie bez telefonu komórkowego, odtwarzacza mp3 czy swobodnego dostępu do Internetu.
Lekcja wielointeligentna
Pierwszego dnia Festiwalu „Edukacyjne Oblężenie Malborka” odbył się warsztat prowadzony przez dr Wigę Bednarkową, która zgromadzonym nauczycielom opowiadała o tym, w jaki sposób można poprowadzić tzw. lekcję wielointeligentną, czyli zaspokającą potrzeby wszystkich uczniów niezależnie od tego, jakie są ich wrodzone predyspozycje.
Nauczyciele poszukują autorytetów
Silne związki biznesu z edukacją są kluczem do budowania społeczeństwa wiedzy. Uczestnicząc w spotkaniach z ekspertami świata biznesu, dyrektorzy szkół i nauczyciele mają możliwość zdobycia unikalnej wiedzy praktycznej, której nie nabędą w szkole. Mają możliwość spotkania osób, które będą dla nich istotnym wsparciem podczas wykonywania zawodu.
Zamiast zwykłej szkolnej tablicy
W szkołach brytyjskich i amerykańskich tablice interaktywne są obecne od dawna. Zastąpiły – z powodzeniem – białe, czarne czy zielone tablice oraz kredę. Choć wielu nauczycieli miało obawy przed stosowaniem tych narzędzi technologii edukacyjnej, zostały one szybko rozwiane, gdy nauczyciele poznali lepiej zalety i możliwości tych urządzeń.
Więcej artykułów…
Strona 5 z 6
Ostatnie komentarze