Obchodzony na całym świecie w dniu 15 marca Światowy Dzień Konsumenta jest dobrą okazją do zastanowienia się, w jakim znaczeniu używamy pojęcia „edukacja konsumencka” oraz jaka powinna być rola działających na rynku firm w kształtowaniu świadomości konsumenckiej – czym powinna przejawiać się dziś społeczna odpowiedzialność biznesu.

Zawierając kilka, a nawet kilkanaście umów dziennie (nie będąc nawet tego świadomymi), nie zdajemy sobie często sprawy, że każdą z tych czynności reguluje prawo. O obowiązkach przedsiębiorców konsumenci przypominają sobie najczęściej w sytuacjach konfliktowych, gdy silniejsza strona kontraktu nie zamierza respektować ich praw.
W krajach Ameryki Środkowej i Południowej programy radiowe pozostają jednym z najlepszych kanałów komunikacji treści edukacyjnych na rzecz zmiany postaw społecznych. Wykorzystuje to PCI Media Impact - międzynarodowy producent programów edukacyjnych z Nowego Jorku. Radio okazuje się dobrym miejscem zwłaszcza dla edukacji prozdrowotnej.

Czas przewartościować zasady komunikacji z konsumentami. Firmy powinny dostosować swoje strategie marketingowe do świata 2.0, w którym żyjemy. Subtelna i uczciwa interakcja z konsumentami jest dla firm niezwykle istotna, ponieważ już jedna opinia niezadowolonego klienta w popularnym blogu może wpłynąć na poziom przychodów firmy.

