Ruszyły zamówienia na bezpłatne, multimedialne materiały edukacyjne przeznaczone do nauczania dzieci postawy empatycznej. To już trzecia edycja cieszących się dużą popularnością wśród nauczycieli zeszytów z gotowymi scenariuszami lekcji, które we współpracy z ekspertami przygotowuje Kulczyk Foundation. Składający zamówienie w najbliższych dniach, otrzymają materiały jeszcze w tym miesiącu, a wśród nich pierwsze wydanie zeszytów dla przedszkolaków oraz młodzieży powyżej 15 roku życia.

Przy nadchodzących wyborach samorządowych po raz kolejny powraca temat frekwencji wyborczej. W Polsce jest ona wyjątkowo niska, szczególnie na tle innych europejskich krajów. Okazuje się, że najczęściej nie głosują młodzi wyborcy, w wieku 18-21 lat. Bierność w szkole przekłada się na bierność w życiu dorosłym. Czy można temu zapobiec?

Muzyka jest jedną z najlepszych okazji do współpracy dzieci i nauczyciela, uczy współpracy, bo aby zagrać i zaśpiewać razem, trzeba umieć słuchać i przestrzegać muzycznych reguł, z którymi nikt nie dyskutuje - liczy się efekt, wykonanie wspólnie utworu.

Z badań TNS Polska wynika, że młodzi Polacy zaczynają pracę w wieku 22 lat. To więcej niż średnia w UE, która wynosi 20 lat. Od września bieżącego roku pracodawcy będą mogli na specjalnych zasadach zatrudniać już piętnastolatków. Może to umożliwić młodym ludziom, równolegle do edukacji, szybsze poznanie swoich możliwości i zainteresowań zawodowych, na które będą mogli bardziej świadomie postawić w dalszej karierze oraz edukacji. Jak pokazują inne badania, młodzież chce się rozwijać i ma świadomość tego, że kompetencje, w szczególności miękkie, trzeba nabywać jak najszybciej.

Smartfony są dziś nieodłącznym towarzyszem uczniów, czy tego chcemy, czy nie. Szkoły nie do końca potrafią jeszcze wykorzystać je jako narzędzie edukacyjne (za mało edukacji, jak bezpiecznie, racjonalnie i kreatywnie korzystać z tych urządzeń), ale być może wkrótce trudniej będzie po prostu "zakazać" ich używania w szkole. W Siedlcach ruszyły testy mLegitymacji szkolnych i studenckich. Zamiast w tradycyjnej formie, dokument wyświetlany jest za pomocą smartfona. Może dzięki takiemu rozwiązaniu, w szkołach pojawi się też więcej inicjatyw uczących młodych ludzi do czego i jak można wykorzystać nowoczesne telefony.

Polacy wciąż nie przywiązują wystarczającej wagi do tego, jak zagospodarowywana jest przestrzeń publiczna. Nie zauważają otaczającego ich chaosu, nie chcą identyfikować się ze swoim miejscem zamieszkania. Większość z nas ma poczucie, że kreowanie rzeczywistości przestrzennej odbywa się poza ich świadomością i zaangażowaniem, co wynika poniekąd z braku elementarnej wiedzy w tym zakresie. Dotyczy to szczególnie młodzieży, która w przyszłości będzie decydować o poprawieniu lub pogorszeniu jakości naszego otoczenia.

„Jeśli nie rozumiemy innych, trudno nam przejąć się ich sprawami, poczuć, że ich problemy są także nasze. A jeśli tego nie czujemy, to trudno nam pomagać i działać razem z przekonaniem, że łączy nas wspólny cel” – napisała Dominika Kulczyk we wprowadzeniu do nowej, trzeciej edycji scenariuszy „Wiem. Czuję… Pomagam!” inspirujących do prowadzenia ciekawych zajęć z młodzieżą w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Można je już otrzymać od Kulczyk Foundation.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie