Jak mądrze pracować z tabletem?

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Każdy nauczyciel ma dziś do dyspozycji szerokie spektrum narzędzi, które może wykorzystywać na zajęciach, aby jego uczniowie uczyli się głębiej, lepiej, z większym zaangażowaniem, a także i przyjemniej. Pamiętajmy jednak, że każde narzędzie – to tylko narzędzie, nie zaś cudowne remedium, z pomocą którego sprawimy, że nagle nasi uczniowie będą uczyć się lepiej. Każdego narzędzia nauczyciele muszą się nieustannie uczyć, zastanawiać się, jak najlepiej wykorzystać je w szkole i poza szkołą. Dotyczy to także tabletów, o których coraz głośniej w świecie edukacji.

Każda nowoczesna technologia może być wykorzystana w sposób najbardziej konserwatywny, który wcale nie musi unowocześniać procesu edukacji. To przestroga, aby przed skorzystaniem z danego narzędzia poczytać o tym, jak pracowali z nim inni, w jaki sposób go używali, jakie mieli rezultaty. Ale z drugiej strony nie można się bać eksperymentowania. No bo co zrobić, jeśli nagle do naszej klasy trafił nie jeden tablet, ale 25? Źle wykorzystać – edukacyjny grzech, nie wykorzystać – też nie dobrze, bo przecież to urządzenia o niesamowitym potencjale edukacyjnym.

Podczas konferencji INSPIRACJE WCZESNOSZKOLNE 2015 o swoich przygodach z tabletami opowiadały dwie nauczycielki wczesnoszkolne, które w swoich szkołach wykorzystują te narzędzia w zajęciach z najmłodszymi uczniami: Jolanta Okuniewska ze Szkoły Podstawowej nr 13 w Olsztynie (klasa I) oraz Monika Walkowiak ze Szkoły Podstawowej w Kamieńcu Wrocławskim (klasa III). Obie są członkiniami społeczności Superbelfrzy RP i obie "odkrywały" tablet jako narzędzie edukacyjne mocno eksperymentując. Zapraszamy na wystąpienie.

W drugiej części filmu zobaczymy nagraną „lekcję tabletową” w klasie Ib w Szkole Podstawowej nr 13 w Olsztynie - pracownia została wyposażona w tablety dzięki programowi Mistrzowie Kodowania firmy Samsung.

Link do prezentacji wspierającej wystąpienie.

***

Organizatorami Inspiracji Wczesnoszkolnych 2015 są: portal o nowoczesnej edukacji Edunews.plFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz firma Think Global. Partnerem merytorycznym konferencji jest grupa Superbelfrzy RP.

Partnerem strategicznym konferencji jest projekt Mistrzowie Kodowania firmy Samsung Electronics Polska. Partnerami instytucjonalnymi są Fundacja Rozwoju Systemu EdukacjiOśrodek Rozwoju EdukacjiWarszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerami biznesowymi są firma Learnetic SA oraz strefa nowoczesnej edukacji Edustore.eu.

Partnerzy medialni: TOK FM oraz Głos Nauczycielski.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Obejrzyj inne wystąpienia z INSPIRACJI WCZESNOSZKOLNYCH:

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...
Ci dorośli kiedyś chodzili do szkoły (niektórzy całkiem niedawno) i ktoś porozdawał im matury. Suger...
Sławomir napisał/a komentarz do Urządzimy młodym nowy, wspaniały świat
Ciekawa polemika. Zauważam, być może błędnie, kontrast między podejściem dialektycznym (Pana, Panie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie