Każdy nauczyciel ma dziś do dyspozycji szerokie spektrum narzędzi, które może wykorzystywać na zajęciach, aby jego uczniowie uczyli się głębiej, lepiej, z większym zaangażowaniem, a także i przyjemniej. Pamiętajmy jednak, że każde narzędzie – to tylko narzędzie, nie zaś cudowne remedium, z pomocą którego sprawimy, że nagle nasi uczniowie będą uczyć się lepiej. Każdego narzędzia nauczyciele muszą się nieustannie uczyć, zastanawiać się, jak najlepiej wykorzystać je w szkole i poza szkołą. Dotyczy to także tabletów, o których coraz głośniej w świecie edukacji.
Każda nowoczesna technologia może być wykorzystana w sposób najbardziej konserwatywny, który wcale nie musi unowocześniać procesu edukacji. To przestroga, aby przed skorzystaniem z danego narzędzia poczytać o tym, jak pracowali z nim inni, w jaki sposób go używali, jakie mieli rezultaty. Ale z drugiej strony nie można się bać eksperymentowania. No bo co zrobić, jeśli nagle do naszej klasy trafił nie jeden tablet, ale 25? Źle wykorzystać – edukacyjny grzech, nie wykorzystać – też nie dobrze, bo przecież to urządzenia o niesamowitym potencjale edukacyjnym.
Podczas konferencji INSPIRACJE WCZESNOSZKOLNE 2015 o swoich przygodach z tabletami opowiadały dwie nauczycielki wczesnoszkolne, które w swoich szkołach wykorzystują te narzędzia w zajęciach z najmłodszymi uczniami: Jolanta Okuniewska ze Szkoły Podstawowej nr 13 w Olsztynie (klasa I) oraz Monika Walkowiak ze Szkoły Podstawowej w Kamieńcu Wrocławskim (klasa III). Obie są członkiniami społeczności Superbelfrzy RP i obie "odkrywały" tablet jako narzędzie edukacyjne mocno eksperymentując. Zapraszamy na wystąpienie.
W drugiej części filmu zobaczymy nagraną „lekcję tabletową” w klasie Ib w Szkole Podstawowej nr 13 w Olsztynie - pracownia została wyposażona w tablety dzięki programowi Mistrzowie Kodowania firmy Samsung.
Link do prezentacji wspierającej wystąpienie.
***
Organizatorami Inspiracji Wczesnoszkolnych 2015 są: portal o nowoczesnej edukacji Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz firma Think Global. Partnerem merytorycznym konferencji jest grupa Superbelfrzy RP.
Partnerem strategicznym konferencji jest projekt Mistrzowie Kodowania firmy Samsung Electronics Polska. Partnerami instytucjonalnymi są Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Partnerami biznesowymi są firma Learnetic SA oraz strefa nowoczesnej edukacji Edustore.eu.
Partnerzy medialni: TOK FM oraz Głos Nauczycielski.
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).
Obejrzyj inne wystąpienia z INSPIRACJI WCZESNOSZKOLNYCH:
- Dzieci grają, dzieci tworzą gry edukacyjne
- Blogowanie z uczniami
- Uwalniaj swoje lekcje od kserówek (2)
- Im więcej zabawy, tym więcej nauki
- O technologiach przyjaznych najmłodszym uczniom
- 10 pól aktywności dziecka w szkole
- O potrzebie ruchu wśród małych dzieci
- Wyzwania nauczania (nie tylko) wczesnoszkolnego
- Uwalniaj swoje lekcje od kserówek (1)