Poznawanie przyrody także z tabletem

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Lekcje przyrody dla dzieci w szkole podstawowej w zasadzie zawsze mogłyby być fascynujące, szczególnie, gdy szkoła położona jest w pobliżu terenów zielonych: parku, lasu, jeziorka, łąki. Jeśli to możliwe dzieci powinny jak najczęściej mieć zapewniony bezpośredni kontakt z przyrodą. Na pewno nie powinniśmy poprzestać na poznawaniu przyrody wyłącznie z podręcznika – starajmy się szerzej wykorzystać nowe technologie.

Lekcje powinny być prowadzone jak najczęściej poza klasą, gdyż wówczas dopiero uczniowie mogą w pełni odkryć "co piszczy w trawie". Dodatkową pomocą w tym odkrywaniu może okazać się tablet, ponieważ umożliwia on rejestrowanie i dokumentowanie obserwacji, eksperymentów i doświadczeń prowadzonych poza budynkiem szkolnym, a także szereg aktywności związanych z opisywaniem naszych "zdobyczy" przyrodniczych po powrocie do klasy. Można wręcz powiedzieć, że tablet – jeśli już używamy na zajęciach – trzeba często wyprowadzać na spacer, gdyż wówczas właśnie ujawnia się jego olbrzymi potencjał edukacyjny.

Tablet pozwala nam też porządkować wiedzę zdobytą przez uczniów podczas wyjść ze szkoły. Można je wykorzystać w różnych projektach, które wymyślamy dla naszych uczniów. O tym, w jaki sposób wykorzystuje tablety w lekcjach poza budynkiem opowiadała podczas Inspiracji Wczesnoszkolnych 2015 (28.02-1.03.2015) Joanna Apanasewicz, nauczycielka wczesnoszkolna z "Małej Szkoły" Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Koninie Żagańskim, członkini społeczności Superbelfrów. Zapraszamy do obejrzenia jej wystąpienia:

Link do prezentacji wspierającej wystąpienie.

***

Organizatorami Inspiracji Wczesnoszkolnych 2015 są: portal o nowoczesnej edukacji Edunews.plFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz firma Think Global. Partnerem merytorycznym konferencji jest grupa Superbelfrzy RP.

Partnerem strategicznym konferencji jest projekt Mistrzowie Kodowania firmy Samsung Electronics Polska. Partnerami instytucjonalnymi są Fundacja Rozwoju Systemu EdukacjiOśrodek Rozwoju EdukacjiWarszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerami biznesowymi są firma Learnetic SA oraz strefa nowoczesnej edukacji Edustore.eu.

Partnerzy medialni: TOK FM oraz Głos Nauczycielski.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Obejrzyj inne wystąpienia z INSPIRACJI WCZESNOSZKOLNYCH:

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Sylwia napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Szanowna Pani Minister, uprzejmie proszę o podjecie tematu zróżnicowania pensum. Jest to konieczne, ...
Ppp napisał/a komentarz do Co młodzi sądzą o demokracji?
Wychodzi na to, że młodzież jest bardzo świadoma. Zatem: politycy - DO ROBOTY! Godzina tygodniowo no...
Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obowiązki zamykają się w szkole. Nie przygotowują się w domu ...
Wygrywamy wszystkie bitwy a przegrywamy wojnę. Taka rozmowa podczas wywiadówki: Pani syn ma braki a ...
Sprzeczność niewątpliwie jest, ale myślący człowiek powinien zauważyć, co ważniejsze. A ważniejsze j...
Egzaminy to diabeł. I do tego sprawdzają wiedze, która nie będzie nikomu w przyszłości potrzebna i k...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do ADHD: gdy mózg dziecka uczy się chronić
Z zainteresowaniem przeczytałem ten artykuł, który stara się przybliżyć środowiskowy wymiar ADHD. Ni...
Ppp napisał/a komentarz do ADHD: gdy mózg dziecka uczy się chronić
Po prostu to nie dzieci są złe, tylko system niedopasowany. Oczywiście dotyczy to nie tylko ADHD, al...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie