Jaś bił się z kolegą, Ewa rozmawiała na lekcji, Staś chodził po klasie - to klasyka z uczniowskich dzienniczków. Dzieci dostają w nich niemal wyłącznie negatywne komunikaty. Czas to zmienić! W listopadzie rusza ogólnopolska akcja „Pozytywna Uwaga”, która ma otworzyć nauczycieli, rodziców i uczniów na życzliwe opinie.
Konceptualność projektu – po co?
Przygotowując projekt warto oprzeć go na jakimś koncepcie, czyli pojęciu czy motywie przewodnim, który określi nam tematykę, a także pozwoli na dopasowanie do określonych potrzeb. Znalezienie idei, wokół której można budować działania projektowe pozwala na określenie dość elastycznych ram, które będą sprzyjały samodzielności i kreatywności uczniów.
EduMoc, czyli konektywiści w akcji
5 października - dokładnie w Światowy Dzień Nauczyciela - po raz czwarty grupa Superbelfrzy RP (a konkretnie: Marta Florkiewicz-Borkowska i Agnieszka Bilska jako autorki koncepcji) zaprosiła nauczycieli i edukatorów na ogólnopolską, największą, bezpłatną edukacyjną konferencję online - EduMoc Online 2019. Podczas e-konferencji przewijało się wiele ciekawych tematów, które spójnie łączyły się w wizję nowoczesnej edukacji, o jaką powinniśmy walczyć w polskich szkołach.
Społeczna odpowiedzialność edukacji. Nie ma szkoły bez głosu młodych
15 listopada w Europejskim Centrum Solidarności już po raz piaty spotkamy się by dyskutować o przyszłości i wyzwaniach w edukacji. Jubileuszowa edycja Międzynarodowej Konferencji "BeZee. Trendy w edukacji 2019" poświęcona jest problematyce związanej z kształtowaniem kompetencji przyszłości oraz stymulowaniu odpowiedzialności uczniów i uczennic za własne działania, wybory życiowe w kontekście edukacji, kariery zawodowej czy odpowiedzialności społecznej.
Zagrajmy w kropki
Dzień Kropki, święto kreatywności. Zgodnie z doroczną tradycją i w mojej szkole znalazło się dla niego miejsce. Nawet więcej: cały miesięczny projekt nawiązywał do tematyki spotkania z Vashti.
Pisać każdy może...
Umiejętność pisania to ważna forma komunikacji oraz kluczowa kompetencja, którą powinien wykazać się każdy uczeń szkoły podstawowej. Dla wielu z nich samodzielne pisanie jest dość trudne, dlatego warto podejmować dodatkowe działania, aby dzieci pisały jak najczęściej, proponując im takie aktywności, które będą nie tylko atrakcyjne, ale również angażujące.
Po co tworzymy blogi projektu?
Jakiś czas temu zaproponowałyśmy Państwu współpracę w projekcie „Na logikę”, który został zatwierdzony przez narodowe Biuro eTwinning. Oprócz platformy programu nasz projekt edukacyjny ,,Na logikę” ma swój blog. Dlaczego? W trakcie realizacji zadań projektowych będzie można tam znaleźć wiele informacji na temat jego założeń oraz relacje ze wszystkich kreatywnych, edukacyjnych działań, które zadzieją się w bieżącym roku szkolnym.