Rozwój nowych mediów sprawia, że edukacja wkracza w nowy wymiar. Wiedza zaczęła być ogólnodostępna i przekazywana w łatwo przyswajalnej formie. To duże udogodnienie dla wszystkich którzy dążą do poszerzania swoich horyzontów. Ostatnie lata pokazują, że treści przekazywane w formie wideo zyskują na popularności. Jedną z ciekawszych propozycji dzielenia się wiedzą zaproponowała fundacja WikiVid.
E-podręczniki w szkoleniowej pigułce
Jak pracować z e-podręcznikami? Jak najefektywniej wykorzystać ich możliwości? To pytania, które dziś zadaje sobie coraz więcej osób w szkołach. Odpowiedzi na nie i na szereg innych najłatwiej znaleźć w kursie e-learningowym uruchomionym przez Ośrodek Rozwoju Edukacji pod adresem http://kursy.epodreczniki.pl. Druga edycja kursu już się zaczęła. Nadal istnieje możliwość zapisania się i wzięcia w nim udziału.
Po wiedzę na YouTube (1)
Aby rozbudzić w uczniach ciekawość naukową, warto zaproponować im odwiedzenie edukacyjnych kanałów na YouTube, na których zapaleńcy-pasjonaci oraz naukowcy tłumaczą różnorodne kwestie w atrakcyjne dla młodych odbiorców formie.
Wzorce projektowe dla otwartych systemów kształcenia online
Szybki rozwój szeroko otwartych kursów online (ang. massive open online courses — MOOC) odnowił zainteresowanie otwartymi systemami kształcenia online. Ten renesans podkreśla wyzwania i możliwości związane z projektowaniem takich środowisk edukacyjnych.
Ocena, certyfikacja i jakość w nauczaniu otwartym
Nauczanie otwarte znów staje się coraz bardziej powszechne, po szczycie popularności nauczania na odległość (ODL) w latach 90. ubiegłego wieku. W związku ze zmianami społecznymi, technologicznymi i zmianami w życiu zawodowym, edukacja uległa globalizacji, a z nauczania otwartego korzysta obecnie więcej osób, niż kiedykolwiek wcześniej. Najważniejsze pytanie brzmi: jak wdrażać ten rodzaj nauczania, aby osiągać najlepsze wyniki?
Innowacje, przedsiębiorczość i kształcenie
W Europie powstają nowe modele innowacyjnego kształcenia. Ogólnie rzecz biorąc, kształcenie jest przedsięwzięciem publicznym, za które odpowiadają rządy i instytucje międzynarodowe. Szkolnictwo postrzegane jest w kategoriach dużych i złożonych systemów. Dlatego też, zgodnie z powszechnym założeniem, siłą napędową zmian w kształceniu zwykle są instytucje, takie jak rządy, uniwersytety, konsorcja dużych podmiotów oraz bogate w zasoby fundacje.
E-zasoby edukacyjne dla ucznia i nauczyciela (1)
Treści edukacyjnych w języku polskim w internecie przybywa z każdym dniem – więc musimy chyba już przestać narzekać, że ich jest za mało, a zacząć lepiej wykorzystywać te, które są już dostępne. W poniższym zestawieniu wybraliśmy tylko te największe zasoby, które naszym zdaniem wyróżniają się już na tle innych. Można w nich już znaleźć wiele materiałów, w zasadzie na każdy przedmiot, ale co bardziej istotne, dają one też możliwość twórczej pracy z uczniami i realizacji projektów.
Ostatnie komentarze
dziękuję za brak ironii, choć w ostatnich słowach jeszcze nutka się przebija. Pozosta...
szkoda, że tyle ironii wylewa się z Pana wypowiedzi. Niestety nie będę odpowiadać na ...