fot. Fotolia.com

Jak pracować z e-podręcznikami? Jak najefektywniej wykorzystać ich możliwości? To pytania, które dziś zadaje sobie coraz więcej osób w szkołach. Odpowiedzi na nie i na szereg innych najłatwiej znaleźć w kursie e-learningowym uruchomionym przez Ośrodek Rozwoju Edukacji pod adresem http://kursy.epodreczniki.pl. Druga edycja kursu już się zaczęła. Nadal istnieje możliwość zapisania się i wzięcia w nim udziału.

fot. Fotolia.com

Szybki rozwój szeroko otwartych kursów online (ang. massive open online courses — MOOC) odnowił zainteresowanie otwartymi systemami kształcenia online. Ten renesans podkreśla wyzwania i możliwości związane z projektowaniem takich środowisk edukacyjnych.

fot. Fotolia.com

W Europie powstają nowe modele innowacyjnego kształcenia. Ogólnie rzecz biorąc, kształcenie jest przedsięwzięciem publicznym, za które odpowiadają rządy i instytucje międzynarodowe. Szkolnictwo postrzegane jest w kategoriach dużych i złożonych systemów. Dlatego też, zgodnie z powszechnym założeniem, siłą napędową zmian w kształceniu zwykle są instytucje, takie jak rządy, uniwersytety, konsorcja dużych podmiotów oraz bogate w zasoby fundacje.

fot. sxc.hu

Aby rozbudzić w uczniach ciekawość naukową, warto zaproponować im odwiedzenie edukacyjnych kanałów na YouTube, na których zapaleńcy-pasjonaci oraz naukowcy tłumaczą różnorodne kwestie w atrakcyjne dla młodych odbiorców formie.

fot. Fotolia.com

Nauczanie otwarte znów staje się coraz bardziej powszechne, po szczycie popularności nauczania na odległość (ODL) w latach 90. ubiegłego wieku. W związku ze zmianami społecznymi, technologicznymi i zmianami w życiu zawodowym, edukacja uległa globalizacji, a z nauczania otwartego korzysta obecnie więcej osób, niż kiedykolwiek wcześniej. Najważniejsze pytanie brzmi: jak wdrażać ten rodzaj nauczania, aby osiągać najlepsze wyniki?

fot. Fotolia.com

Treści edukacyjnych w języku polskim w internecie przybywa z każdym dniem – więc musimy chyba już przestać narzekać, że ich jest za mało, a zacząć lepiej wykorzystywać te, które są już dostępne. W poniższym zestawieniu wybraliśmy tylko te największe zasoby, które naszym zdaniem wyróżniają się już na tle innych. Można w nich już znaleźć wiele materiałów, w zasadzie na każdy przedmiot, ale co bardziej istotne, dają one też możliwość twórczej pracy z uczniami i realizacji projektów.

fot. sxc.hu

Jeśli pierwszy raz w życiu spotykacie się z terminem MOOC, to dzisiaj jest być może ważny dzień w Waszym życiu. Dzień otwarcia nowych możliwości i szans w rozwoju osobistym i zawodowym. A wszystko dzięki tym MOOCom.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Sytuacja wyrwie się spod kontroli w nauczycielstwie. Pielęgniarki i pielęgniarze, opiekunowie choryc...
Powstaje pytanie na jakich materiałach uczy się AI - bo jeśli na podręczniku to oznacza że nauczycie...
A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie