fot. Wikipedia - strona www

15 stycznia 2016 Wikipedia, największa encyklopedia w historii ludzkości, skończyła 15 lat. To dlatego w niektórych kalendarzach można już znaleźć oznaczenie - Dzień Wikipedii. Od momentu jej powstania tysiące wolontariuszy z całego świata poświęciły swój czas i energię, by podzielić się wiedzą. Z każdym człowiekiem na Ziemi, za darmo, bez warunków wstępnych. Może warto ją bardziej efektywnie wykorzystać też w szkole?

fot. Fotolia.com

Nastąpiła jakościowa zmiana w dyskusji o technologiach i ich funkcji w rozwijaniu kluczowych kompetencji. Dziś już nie pytamy, czy technologia zmienia nasze nawyki, styl życia i sposób uczenia się, ale w jaki sposób rozwija niezbędne kompetencje, a szczególnie te związane z budowaniem kapitału społecznego.

fot. Fotolia.com

Współczesne technologie kształtują w dużej mierze zachowania i oczekiwania młodzieży, a także umiejętności związane z dostępem, opanowaniem, używaniem, tworzeniem i komunikowaniem informacji. Technologie mobilne, komputery, gry wideo, komunikatory, blogi – są ważną częścią życia codziennego młodych ludzi. Mają także wpływ na zmianę ich doświadczeń edukacyjnych oraz aspiracji. Szkoły powinny poświęcić więcej uwagi mądremu wykorzystaniu technologii edukacyjnych w procesie uczenia (się).

fot. Superbelfrzy RP

Tematem czwartego webinaru Superbelfrów była współpraca z uczniami online z wykorzystaniem platformy Edmodo. Jest to bezpłatne narzędzie, które przypomina Facebooka, ale zostało zaprojektowane specjalnie dla celów edukacji i ma kilka świetnych właściwości: tworzy wspaniałą przestrzeń dla uczniów do e-uczenia się, pozwala gamifikować i „odwracać” lekcje szkolne.

fot. Superbelfrzy RP

Zdecydowana większość polskich szkół posiada własne strony internetowe. Z nich można dużo dowiedzieć się, z jaką szkołą mamy do czynienia – czy poważnie traktuje ona rodziców, czy jest aktywna, czy angażuje dzieci i młodzież w różnego rodzaju projekty. Dzisiaj, w epoce internetu, to jedna z najważniejszych „wizytówek” szkoły. Także nauczyciel powinien pomyśleć o stworzeniu własnej strony www lub bloga i temu poświęcony był trzeci webinar Superbelfrów.

fot. Aleksandra Schoen-Kamińska, Superbelfrzy RP

Moi uczniowie z klasy trzeciej uczą się pięknie, a ucząc się wykorzystują także tablety na lekcjach już trzeci rok, z ogromnym powodzeniem. Potrafią naprawdę dużo! Skanują i sami tworzą kody QR, tematyczne plakaty i mapy pogody, nagrywają gami z opisami zwierząt, robią piękne pokazy slajdów i cudowne animacje poklatkowe.

(C) Edunews.pl

Co o nowoczesnych metodach i narzędziach edukacyjnych myślą nauczyciele, którzy na co dzień z nich korzystają w szkole? Jakie musieli pokonać przeszkody? Co ich motywuje? Kto im pomaga? Jaką widzą przyszłość szkoły? Takie pytania postawiono panelistom sesji “Tablety, e-booki, blogi i chmura…”, która miała miejsce podczas 3 Kongresu Polskiej Edukacji w Katowicach.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by IWONA
    Niektóre artykuły przynoszą więcej złego niż pożytku... Mogę pracować 8 godz dziennie jak pani w biu...
  • Written by Mlody
    No niewyobrazam sobie codziennie uczyc 8h to by byla masakra chyba że 20lat i emerytura jak policjan...
  • Written by Robert Raczyński
    Niestety, "dostrzeganie nie tylko swoich racji" bardzo często mylone jest z akceptowaniem zjawisk mo...
  • Written by Robert Raczyński
    Cytując klasyka, oczywista oczywistość. To nie zarzut - większość tych sugestii ogólnometodycznych b...
  • Written by Krzysztof
    Panie Jarosławie, po prostu bardzo dziękuję :)

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie