Na pracę metodą projektu w szkołach często brakuje miejsca. Szkoda, gdyż odpowiednio zaplanowane i prowadzone projekty dają nie tylko możliwość sprawdzania nabytej wiedzy w praktyce, ale rozwijają też wiele kompetencji uczniów (choćby tych tzw. miękkich), których raczej nie zdobędą na „zwykłych” lekcjach. Dodatkowo dziś olbrzymim wsparciem jest technologia, umożliwiająca realizację projektów niemal w każdych warunkach. Nawet podczas pandemii, gdy szkoły przeniosły się do internetu.

Aplikacja mobilna Kahoot!, która na całym świecie czyni uczenie się bardziej angażujące uczniów, zadebiutuje w polskiej wersji językowej. To ukłon w stronę polskich uczniów i nauczycieli, którzy stanowią znaczącą część społeczności użytkowników.

Zaletą platformy Office 365 Education jest to, że obok popularnych, znanych i lubianych programów użytkowych jak Microsoft Teams, Word, Excel czy PowerPoint, zyskujemy także dostęp do wielu ciekawych, „niestandardowych” aplikacji i rozwiązań, które mogą usprawnić funkcjonowanie szkoły. Przykładem, raczej jeszcze mało znanym w szkołach jest Power Apps: narzędzie do prostego tworzenia programów (aplikacji) dostępnych później wewnątrz Teams. Jest to usługa dość nowa, dzięki której szkoła może na przykład wdrożyć rozwiązania poprawiające komunikowanie się ze społecznością szkolną.

Im więcej osób korzysta w szkole z urządzeń komputerowych oraz dostępnych w szkolnej sieci aplikacji i zasobów, tym większym wyzwaniem staje się zapewnienie użytkownikom bezpieczeństwa. Microsoft Intune for Education oferuje administratorom szkolnym i nauczycielom możliwości ekspresowej konfiguracji urządzeń i wdrażania oprogramowania.

W trakcie edukacji zdalnej problem niskiego zaangażowania uczniów w zajęcia nasilił się. Bardzo często nauczyciele mówili do ekranu milczących awatarków, nie będąc pewnymi, czy w ogóle ktoś ich słucha, lub spotykali się z brakiem reakcji wywołanego ucznia czy też wyjaśnieniami, że coś nie działa albo się właśnie popsuło.

Zapytaliśmy nauczycieli i dyrektorów, skąd prowadzą zdalne lekcje, z jakiego internetu korzystają i czy nie brakuje im sprzętu. Większość pracuje z budynku szkoły i wykorzystuje internet dostarczany przez Ogólnopolską Sieć Edukacyjną.

Zacznijmy od odpowiedzi na ważne pytanie! Czym jest sztuczna inteligencja (w skrócie AI od ang. artificial intelligence)? Wystarczy nam, póki co krótkie wyjaśnienie – jest to system, który przetwarza otrzymane dane, a dzięki nim wykonuje przeznaczone mu zadania. Wraz z kolejnymi informacjami i doświadczeniami system ten uczy się i doskonali.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...
Jak uratować matematykę? Ograniczmy matematykę!W dobie nowoczesnej edukacji czas na rewolucyjne pode...
Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie