Internetowa aplikacja Genially zdobyła już rzeszę wielbicieli wśród polskich nauczycieli. Wielu z nich uważa, że ta platforma do tworzenia interaktywnych treści edukacyjnych jest dobrym odpowiednim narzędziem na czas nauczania zdalnego w szkołach. Jak przygotować interaktywny slajd, który zachwyci naszych uczniów i zachęci ich do pracy nad tematami, które poznać muszą w innych - niż szkolne - warunkach? Od czego zacząć pracę z aplikacją? Poniżej kilka praktycznych wskazówek.

Ostatnio szukamy idealnego narzędzia do przygotowywania zdalnych lekcji dla uczniów. Macie już swojego faworyta? Ja mam. To Genially – popularna platforma do tworzenia wizualnych i interaktywnych treści, która w ciągu ostatnich tygodni zdobywa coraz więcej fanów wśród nauczycieli na całym świecie. W Polsce jej popularność stała się swego rodzaju fenomenem. Dlaczego, planując lekcje, tak chętnie decydujemy się akurat na Genially? Jest ku temu wiele powodów.

Indywidualizacja to uwzględnienie w systemie dydaktyczno-wychowawczym różnic indywidualnych między uczniami i stosowanie takich zabiegów pedagogicznych, które przy uwzględnieniu owych różnic, sprzyjają maksymalnemu rozwojowi osobowości uczących się. Należy pamiętać o tym, że nauczyciel ma obowiązek indywidualizacji pracy zarówno z uczniem zdolnym jak i słabszym- potrzebującym dodatkowej pomocy.

Choć przy takim rozmachu, jaki prezentuje każdego roku Bett Show, ciężko jest bezbłędnie wskazać wszystkie trendy w edukacji i technologii, które te targi zapowiadają bądź kultywują, to jednak tym razem okazało się to być zadaniem dużo prostszym. Pewne pomysły, rozwiązania i technologie, które mogliśmy zobaczyć podczas wcześniejszych edycji targów, powróciły także w tym roku, a do tego – bardziej, mocniej i efektowniej.

Mapa myśli to bardzo popularny sposób zapisywania informacji, pomagający rozłożyć dane na czynniki pierwsze oraz – podobno – aktywować synergiczną współpracę obu półkul mózgowych. W tworzeniu takich nietypowych „grafów” pomaga właśnie serwis Coggle.

To pojęcie stworzyła Dominika F. w klasie trzeciej. Teraz jest uczennicą liceum, ale pojęcie u mnie funkcjonuje w najlepsze cały czas. Mózg lubi ruch, więc dzieci powinny dużo się ruszać, biegać, huśtać się i trenować obie półkule mózgowe. Ale jak już się wybiegają, to warto podsunąć im mądre zabawy.

Coraz bardziej popularne stają się strony, na których bezpłatnie, szybko i w miarę intuicyjnie możemy tworzyć własne karty pracy, materiały dydaktyczne. W cyklu GENERATORNIA - proponujemy Państwu stronę, na której w kilka minut stworzycie fiszki lub etykiety, karty wyrazowe oraz liczbowe.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jest jeszcze jeden problem, o którym wiadomo od zawsze, ale nikt nie chce się nim zajac. Otóż przydz...
Ppp napisał/a komentarz do Zapominamy! Jak zatem zapamiętać?
Opis zjawiska bardzo dobry, brakuje tylko najważniejszego elementu: zaznaczenia konieczności REFLEKS...
Ppp napisał/a komentarz do Jak skutecznie się uczyć?
W wyniku pracy nad sobą człowiek może się zmienić, ale TYLKO DO PEWNEGO STOPNIA. Jak ktoś jest w jak...
Magdalena Korzeb napisał/a komentarz do Czasownik na plakacie
Fajny pomysł przetestuje w domu
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Teoria swoje a praktyka swoje
Ppp napisał/a komentarz do O poczuciu przynależności do szkoły
Jak człowiek uwierzy, że "przynależy", a potem zostanie wyrzucony - wtedy dopiero jest problem! Post...
Tadeusz napisał/a komentarz do Myślenie wolne i szybkie w praktyce edukacyjnej
Czytając ten artykuł nie mogę oprzeć się wrażeniu, że został wygenerowany przez sztuczną inteligencj...
Przypominam że oceny jeszcze nie zostały ze szkół usunięte, a bez tego te porady nie mają sensu, cho...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie