ImageWłaściwe wykorzystanie komputerów i nowych technologii w procesie edukacji jest niezbędne dla prawidłowego rozwoju społeczno-ekonomicznego krajów UE. Stowarzyszenie Miasta w Internecie opublikowało materiały z projektu SIRMA „Regionalne e-środowisko edukacyjne – rozwiązania ICT wspierające system edukacji szkolnej oraz zarządzanie oświatą.”

 

ImageEuropejska młodzież nie zwariowała na punkcie nowych technologii. Firma Synovate podsumowała badanie Planet Edge, w którym analizowano sposób spędzania wolnego czasu przez młodych ludzi w wieku 18-24 lat. Wyniki pokazały, że dla młodzieży najważniejszą wartością nie są gadżety technologiczne, lecz przyjaciele – ważniejszą od rodziny, kariery, edukacji.

 

ImageW odstępie kilku miesięcy CBOS opublikował dwa ciekawe raporty dotyczące badań opinii publicznej na temat polskiego systemu edukacji – „Czy warto się uczyć?” oraz „Społeczny wizerunek polskiej szkoły”. Choć coraz więcej z nas wie, że wiedza opłaca się w życiu, większość z nas uważa, że szkoła nie uczy, jak sobie radzić w gospodarce rynkowej.

 

Image96% polskich uczniów korzysta z Internetu, głównie z przeglądarek i komunikatorów internetowych. 90% ma telefony komórkowe, które służą przede wszystkim do wysyłania SMS - wynika z badania portalu edukacyjnego INTERKL@SA. Wyniki są cennym źródłem informacji pod kątem adresowanych do młodych ludzi działań komunikacyjnych i edukacyjnych.

 

ImageCoraz więcej Polaków korzysta w swoich domach z komputerów oraz Internetu. Obecnie już połowa dorosłych Polaków ma komputer w domu, a 37% komunikuje się przez Internet. Sytuacja poprawia się z roku na rok, choć i tak pod tym względem ciągniemy się w ogonie krajów Unii Europejskiej. Dla wielu osób Internet dostępny jest tylko w pracy.

 

ImageWorld Association of Newspapers oraz firma badawcza D-CODE opublikowały wyniki pierwszego etapu „Youth Media DNA” - badania zwyczajów konsumenckich młodych ludzi w odniesieniu do korzystania z mediów. Uzyskane dane mają służyć pomocą w prowadzeniu akcji edukacyjnych mających na celu podniesienie poziomu czytelnictwa prasy.

 

ImageWorld Association of Newspapers oraz firma D-CODE opublikowały wyniki pierwszego etapu badania zwyczajów konsumenckich młodych ludzi w odniesieniu do korzystania z mediów. Celem projektu badawczego „Youth Media DNA” jest przeanalizowanie zachowań młodzieży, a uzyskane dane mają służyć pomocą w prowadzeniu akcji edukacyjnych.

 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zapominamy! Jak zatem zapamiętać?
Opis zjawiska bardzo dobry, brakuje tylko najważniejszego elementu: zaznaczenia konieczności REFLEKS...
Ppp napisał/a komentarz do Jak skutecznie się uczyć?
W wyniku pracy nad sobą człowiek może się zmienić, ale TYLKO DO PEWNEGO STOPNIA. Jak ktoś jest w jak...
Magdalena Korzeb napisał/a komentarz do Czasownik na plakacie
Fajny pomysł przetestuje w domu
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Teoria swoje a praktyka swoje
Ppp napisał/a komentarz do O poczuciu przynależności do szkoły
Jak człowiek uwierzy, że "przynależy", a potem zostanie wyrzucony - wtedy dopiero jest problem! Post...
Tadeusz napisał/a komentarz do Myślenie wolne i szybkie w praktyce edukacyjnej
Czytając ten artykuł nie mogę oprzeć się wrażeniu, że został wygenerowany przez sztuczną inteligencj...
Przypominam że oceny jeszcze nie zostały ze szkół usunięte, a bez tego te porady nie mają sensu, cho...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Poczekajki dla uczniów
Dziękuję za wartościowe pomysły. Nie wszyscy pracują w tym samym tempie. Po przekształceniu chcę wyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie