W samych Stanach Zjednoczonych jest około 145 milionów osób grających w
gry wideo. Przeciętny wiek gracza to 33 lata, w tym również
nauczyciele. deklaruje 93% uczniów szkół podstawowych i średnich (to
około 51 milionów osób). Do ukończenia 21 roku życia „przegrali” oni 10
tysięcy godzin, co w przełożeniu na dni pracy oznacza, że zawód gracza
wykonywali przez 3,5 roku.
Myślenie wielokierunkowe (mapy myśli)
Im więcej informacji do nas trafia, tym trudniej jest nam wyłapać te, których poszukujemy. System przetwarzania informacji w naszym mózgu mózgu jest wprawdzie arcydziełem, ale... no właśnie. Nasz mózg też potrzebuje ćwiczeń, aby ogarnąć ten ogrom informacji, który doń trafia i przetworzyć właściwe informacje w wiedzę. Pomagają w tym mapy myśli.
Po co pisać scenariusze lekcji?
Czy scenariusze lekcji są czymś szczególnie nowym w dziedzinie sposobu zapisywania instruktażu, jak przeprowadzić lekcje w szkole? Zdecydowanie tak - przekonują nauczycieli psycholog edukacyjny Małgorzata Taraszkiewicz oraz nauczyciel i trener w zakresie metodyki nauczania Mariusz Malinowski.
Dzięki animacjom zrozumiesz tajemnice gospodarki
Lekcje przedsiębiorczości w szkołach ponadgimnazjalnych rzadko przyjmują atrakcyjną formę. Wiedza ekonomiczna Polaków opiera się na wielu mitach i nieporozumieniach. Tymczasem ekonomia to niezwykle życiowa dziedzina nauki i uczniowie powinni znać jej podstawy. Chociażby dzięki kreskówkom, które przybliżą podstawowe pojęcia ekonomiczne.
Baw się i ucz w Internecie bezpiecznie
Dzisiaj mamy Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI), który w Polsce
już po raz piąty koordynują Fundacja Dzieci Niczyje oraz NASK,
realizatorzy unijnego projektu Saferinternet.pl. Hasło obchodów „Baw się w Internecie. Bezpiecznie!” ma podkreślić pozytywny
charakter Internetu, jego walory edukacyjne, rozrywkowe, ale i przypominać, że w sieci należy przestrzegać zasad
bezpieczeństwa.
Nauka o technice, czy technika nauczania?
Nowoczesne technologie przestały być tylko ciekawostką.
Znajdują zastosowanie praktycznie w każdej dziedzinie życia. Dlaczego
więc nie miałyby zagościć również w edukacji? Łatwo można się przekonać, że dają one
nauczycielom możliwość skuteczniejszego dotarcia do młodzieży. Dobrym przykładem są tu tablice interaktywne, wykorzystywane także w polskich szkołach.
Czy optymalnie wykorzystujemy komputery w szkołach?
Teoretycznie komputery w każdej szkole są już na porządku dziennym. Ale czy możliwości tych narzędzi nowoczesnej edukacji wykorzystywane są na 100%? Używamy ich w szkołach najczęściej na lekcjach informatyki. A co z innymi przedmiotami? Czy dyrektorzy szkół i nauczyciele faktycznie korzystają z komputerów w celu przekazania uczniom potrzebnej im wiedzy i umiejętności?
Ostatnie komentarze