Czy warto realizować projekty edukacyjne w klasach I-III szkoły podstawowej? Przecież po tę metodę pracy najczęściej sięga się w starszych klasach. Zwłaszcza, że wymaga ona samodzielności, konieczności sporządzenia harmonogramu, rozsądnego podzielenia się zadaniami w grupie... A jednak działania projektowe można zacząć wprowadzać dużo wcześniej, już na początku szkolnej drogi. Dlatego właśnie zachęcamy do obejrzenia webinaru, który poprowadziła Agnieszka Chomicka-Bosy w ramach projektu Zaprogramuj Przyszłość. Nagranie rozwieje wszelkie wątpliwości: realizacja projektów na etapie edukacji wczesnoszkolnej to świetna metoda, dzięki której najmłodsi mogą w ciekawy sposób zdobywać wiedzę i, co równie istotne, nowe umiejętności.

Ruszyła rekrutacja do 11 edycji Programu Stypendialnego Horyzonty. Stypendium jest szansą dla młodzieży pochodzącej z małych miejscowości na naukę w wybranych liceach i technikach w Polsce. Program sprawia, że uczniowie rozwijają swój potencjał i świadomie decydują o swojej przyszłości – realizują pasje, spełniają marzenia, zostają studentami najlepszych uczelni na świecie. Tworzą zżytą i wspierającą się społeczność, angażują się w działania społeczne i obywatelskie.

W nauczaniu zdalnym, gdy kontakt z uczniem jest bardzo utrudniony, nauczyciel nie wie, na ile uczniowie są zaangażowani w naukę i na ile jego metody nauczania są efektywne. Warto włączyć uczniów w planowanie lekcji i w wybór metod nauczania. Można to zrobić poprzez zadawanie uczniom pytań.

Program z Pandą to nowa edukacyjna przygoda przygotowana przez Fundację WWF Polska, stworzona z myślą o nauczycielach i nauczycielkach, edukatorach i edukatorkach oraz wszystkich tych, którym leżą na sercu kwestie ochrony przyrody i klimatu dla obecnych i przyszłych pokoleń. Program dzięki swojej elastyczności odpowiada na potrzeby i zainteresowania szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Można wybrać daną ścieżkę tematyczną i realizować ją w wybrany przez siebie sposób. Przewodnikami tej edukacyjnej przygody są trzy niedźwiedzie: niedźwiedź polarny, niedźwiedź brunatny i panda wielka, które w zależności od wyboru, poprowadzą klasę ścieżką klimatu, różnorodności biologicznej lub transformacji szkoły.

„Działajmy razem!” - pod takim hasłem świętowany jest dziś po raz kolejny Dzień Bezpiecznego Internetu 2021. Tym razem obchody odbywają się głównie zdalnie i koncentrują się na wyzwaniach czasów pandemii. W całej Polsce przyłączyło się do wydarzenia już ponad 3000 organizatorów lokalnych imprez edukacyjnych dla dzieci i młodzieży. Obchody Dnia Bezpiecznego Internetu zainauguruje konferencja online adresowana do nauczycieli i rodziców. Przewidziano również serię webinarów dla profesjonalistów. Organizatorami DBI w Polsce są Państwowy Instytut Badawczy NASK i Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę.

Wiemy, jak w szkołach potrzebna jest akceptacja błędu. Mówimy, że błędy są częścią procesu uczenia się i że każdy uczący się je popełnia. Jednak uczniowie boją się podejmować ryzyko, które może zaowocować błędem.

Stowarzyszenie Demagog przygotowało edukacyjną grę Fajnie, że wiesz (fajniezewiesz.pl), która uczy, jak odróżnić prawdziwe informacje od fałszywych w Internecie. Jest to kolejne działanie organizacji, którego celem jest nauka krytycznego myślenia już od najmłodszych lat.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie