Jak zaangażować rodziców w życie szkoły? Gdzie znaleźć przestrzeń na wspólną przygodę? Co zrobić, żeby chcieli uczestniczyć w szkolnym życiu swojego dziecka? Proponujemy organizację rodzinnej gry miejskiej lub terenowej.
Pisać każdy może...
Umiejętność pisania to ważna forma komunikacji oraz kluczowa kompetencja, którą powinien wykazać się każdy uczeń szkoły podstawowej. Dla wielu z nich samodzielne pisanie jest dość trudne, dlatego warto podejmować dodatkowe działania, aby dzieci pisały jak najczęściej, proponując im takie aktywności, które będą nie tylko atrakcyjne, ale również angażujące.
Godzina Geniuszu, czyli wiara w uczniów czyni cuda
Wśród opublikowanych niedawno ”Podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2019/2020” znajduje się punkt “Rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości oraz kompetencji cyfrowych uczniów”. Jednocześnie pojawiają się doniesienia o tym, że nauczyciel pewną część treści z podstawy programowej powinien przeprowadzić metodą projektu. Niewiele metod sprzyja realizacji tych oczekiwań w równie szerokim zakresie jak Godzina Geniuszu, czyli pomysł na pracę projektową oparty na sprawdzonych praktykach stosowanych w jednych z największych firm świata, które w ten właśnie sposób od lat motywują swoich pracowników do tworzenia innowacyjnych rozwiązań.
Uwaga! Czytamy!
Czytanie nie należny do ulubionych czynności przeciętnego nastolatka. Oczywiście, zdarzają się chlubne wyjątki, ale…wyjątek nie potwierdza reguły. Co zatem zrobić, by lektura była nie tylko przyjemna, ale i pożyteczna?
Jak wykorzystać spinnery do jesiennych ćwiczeń?
Jak skutecznie i z przyjemnością utrwalać słownictwo związane z jesienią? Spinnery to ulubiony gadżet wielu uczniów, dlatego tak często wykorzystujemy go w swojej pracy. Jak zagrać?
Gry komputerowe w natarciu, czyli jak pogonić swoje leniwe oko
Gry. Gry komputerowe, strzelanki, strategiczne, zręcznościowe, gry edukacyjne. Temat od kilkunastu (kilkudziesięciu?) lat obecny w dydaktyce. O flow i fiero, i sposobach ich osiągnięcia w edukacji napisano już niemało. To oś modnych trendów ostatnich lat – edutainment, edukacji przez rozrywkę oraz jej form: game based learningu – edukacji z wykorzystaniem gier oraz gamifikacji – wykorzystania mechanizmów gier do nauki szkolnej.
Po co tworzymy blogi projektu?
Jakiś czas temu zaproponowałyśmy Państwu współpracę w projekcie „Na logikę”, który został zatwierdzony przez narodowe Biuro eTwinning. Oprócz platformy programu nasz projekt edukacyjny ,,Na logikę” ma swój blog. Dlaczego? W trakcie realizacji zadań projektowych będzie można tam znaleźć wiele informacji na temat jego założeń oraz relacje ze wszystkich kreatywnych, edukacyjnych działań, które zadzieją się w bieżącym roku szkolnym.