Trzy lata temu grupa nauczycieli postanowiła zorganizować pierwszą w naszym kraju, kilkugodzinną konferencję online. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. W zeszłym roku, w trzynastogodzinnym, bezpłatnym, wirtualnym spotkaniu podczas EduMocy Online uczestniczyło niemalże tysiąc nauczycieli, edukatorów, akademików i wszystkich tych, którym na sercu leży dobro polskiej edukacji.
Ograna poezja
Pierwszy tydzień września za nami. To był dobry, choć specyficzny czas. Głowy jeszcze nie całkiem wróciły z letniego wypoczynku, nie wszyscy posiadają już podręczniki (a niech to, chyba czas zupełnie z nich zrezygnować), za oknem wciąż czuć upalne chwile. Co zrobić, by nie poddać się i dobrze wykorzystać zajęcia?
Zainspiruj się! Jak przeprowadzić ciekawe projekty w szkole?
Fundacja Uniwersytet Dzieci tworzy bezpłatne projekty edukacyjne dla nauczycieli klas I-III oraz IV-VIII. Na rok szkolny 2019/20 powstało 13 projektów edukacyjnych, które są zgodne z podstawą programową. Od 27 br sierpnia trwają zapisy do tych projektów.
Rymcerze znów pojadą w Polskę
Najpopularniejszy hip-hopowy projekt profilaktyczny rusza znowu w Polskę. Dotychczas Rymcerze dotarli do ponad 380 tysięcy młodych ludzi. Dzięki wsparciu Funduszu Sprawiedliwości, raperzy poprowadzą 500 bezpłatnych spotkań do końca 2023 roku. Wychowawcy i dyrektorzy mogą zaprosić do siebie prowadzących projekt “Nie zmarnuj swojego życia” poprzez stronę projektu.
Gamifikacja, czyli inna odsłona edukacji
Wymień jak najwięcej słów związanych z matematyką zaczynających się na literę “K”. Masz na to 10 sekund. Jak poszło? Ile słów udało się zapisać? Jeśli spróbowałeś wykonać to zadanie w szkolnej klasie, być może właśnie doświadczyłeś gamifikacji.
Zaszyfrowana wiadomość
Lubicie lekcje z elementami WOW? Ja bardzo! Między innymi dlatego chętnie sięgam po harcerskie szyfry. Znacie? Stosujecie? Kiedy do szkół wkroczyło dumnym krokiem programowanie (a przynajmniej jego elementy), wielu nauczycieli było zdania, że takie treści można realizować tylko na informatyce (no, ewentualnie matematyce). Cóż mogę powiedzieć? Byli w błędzie…
Nauczanie przez dociekanie, czyli słów kilka o metodzie P4C
Może zacznę od końca…Dlaczego? Bo w polskiej szkole „przyjmuje się, że nauczyciel wie, a uczniowie nie wiedzą…” Istnieje tym samym dysproporcja między nauczycielem a uczniem… Po drugie, bo szkoła powinna być oparta na relacjach a nie racjach… Bo już czas na prawdziwie holistyczne podejście do ucznia - nie tylko w teorii… Bo chcemy kształcić myślących obywateli!