Zajmujesz się edukacją dzieci i młodzieży? Pracujesz w szkole: jesteś nauczycielem lub wychowawcą, pedagogiem lub psychologiem? Chcesz w swojej szkole lub bibliotece uczyć, jak bezpiecznie i świadomie korzystać z Internetu i nowych technologii? Szukasz inspiracji do tego, jak pracować z uczniami, ich rodzicami i innymi nauczycielami? Chętnie Ci w tym pomożemy. Weź udział w akcji edukacyjnej Fundacji Panoptykon pt. „Cyfrowa Wyprawka w każdej szkole i bibliotece”.
Osiem kroków do przodu
W klasie trwa właśnie trzęsienie ziemi. Mieszkańcy miasta robią krok do tyłu, lokatorzy licho zbudowanych slumsów – dwa kroki, tylko wieśniacy stoją w miejscu. Młodzi ludzie przemieszczają się po sali z kartami w rękach, próbując zmierzyć się z wyzwaniami, przed jakimi stają mieszkańcy innych części świata.
Dlaczego wigilijne podłaźniczki przynoszą szczęście?
Klimat zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia czuć już w powietrzu, tym bardziej, że już w listopadzie dekoracje sklepowe, reklamy telewizyjne, ulotki… o Świętach nam zaczęły przypominać. O tym szczególnym czasie możemy rozmawiać w klasie na różne sposoby. Czy na pewno już wszystko o nich wiemy?
Seminarium "Wolontariat w edukacji"
Stowarzyszenie CREO zaprasza do udziału w seminarium pt. „Wolontariat w edukacji”, które odbędzie się 8 grudnia 2015 r. w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu. Seminarium adresowane jest do dyrektorów szkół, nauczycieli, pedagogów, przedstawicieli organizacji pozarządowych i instytucji społecznych oraz osób zainteresowanych rozwijaniem wolontariatu w systemie edukacji.
Zeszyty z różnych stron świata
Czy zastanawialiście się kiedykolwiek jak piszą w zeszytach dzieci w innych krajach? Czy ciekawiło Was jakie mają zeszyty? Nie? Mnie też jakoś to nie interesowało, dopóki nie trafiłam na zajęcia do klasy drugiej w fińskiej szkole.
Uczyć lepiej – moje zawodowe wyzwanie
Kiedy patrzę za siebie, to trudno mi uwierzyć, że to już prawie 30 lat odkąd stanęłam przy tablicy, lecz nie jako uczennica, a przed moimi uczniami... Jeszcze pamiętam ich imiona i twarze. Pamiętam też słowa mojej opiekunki: „nauczyciel, który przestaje się doskonalić, nie stoi w miejscu – on się cofa”. Nigdy nie chciałam być tą, która się cofa. Od pierwszych miesięcy zdobywałam „kolejne szlify” – kursy, warsztaty, szkolenia, studia podyplomowe, literatura… I tak zostało do dziś. Za plecami trzy potężne segregatory potwierdzające moje słowa, a we mnie pytanie, co dalej?
Projekt „Alfabet” – sztuka (dla) edukacji polonistycznej
W szkole jest miejsce na sztukę, z tym że zbyt rzadko szkoła korzysta z okazji, aby włączać szerzej sztukę w realizację podstawy programowej. Projekt „Alfabet” został uruchomiony przez Muzeum Etnograficzne w Krakowie (MEK) z myślą o uczniach przygotowujących się do nowej matury ustnej z języka polskiego i pracujących z nimi nauczycielach. Jego celem było stworzenie narzędzi wzbogacających metody edukacji polonistycznej o techniki artystyczne oraz zachęcających młodzież do uczestnictwa w sztuce rozumianej jako medium, za pomocą którego możliwe jest komunikowanie się ze światem, lepsze rozumienie doświadczanych trudności i związanych z nimi emocji.