(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Powtarzamy to od dawna na łamach portalu: uczniowie już od pierwszych lat nauki powinni poznawać edukacyjne zastosowania otaczających ich technologii. Zazwyczaj dzieje się to wyłącznie dzięki nauczycielom, którzy potrafią (wcześniej czy później) wykorzystać do celów edukacyjnych niemal każde narzędzie, także starszy czy najnowszy smartfon lub tablet. Należy zadbać o różnorodność edukacyjnych doświadczeń małych uczniów, ale lepiej nie twierdzić, że technologie są dla nich złe i ich nie rozwijają – gdyż bardzo trudno to udowodnić.

Podczas spotkań z nauczycielami, gdy zachęcam ich do stosowania narzędzi TIK w czasie lekcji, spotykam się najczęściej z opinią, że lekcja jest za krótka, nie ma czasu na zabawę. Pracuję z młodszymi uczniami, oni uczą się przez zabawę i aby ich zaciekawić często stosuję różne narzędzia TIK. Poszukuję takich rozwiązań, które są szybkie do wykonania, nie wymagają logowania i efekt końcowy można podziwiać już po chwili.fot. Jolanta Okuniewska

Daty, nazwy miejscowości największych bitew, przydomki władców oraz wiele innych faktów, których nie sposób wszystkich spamiętać. Historia, choć bardzo ważna dla młodego pokolenia, jest jednym z najmniej lubianych przedmiotów szkolnych. Tradycyjne formy przekazu wiedzy są mało angażujące i nudne... Co zrobić by historia stała się bliższa każdemu uczniowi?fot. Planet PR - droga przy rezerwacie Dąbrowa Smoszew

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Nauczyciele na każdym etapie kształcenia mają dostęp do nieprawdopodobnej ilości ciekawych i kreatywnych gier, zabaw i ćwiczeń, które wcale nie wymagają kopiowania materiałów. Wystarczy chcieć z nich korzystać. Tymczasem wciąż dużą popularnością nauczycieli cieszą się czarno-białe kserokopie. Czy można ograniczyć ich obecność w klasie?

Dzięki grupie niemieckich nauczycieli działających na Facebooku, natrafiłam na nowe narzędzie do tworzenia interaktywnych quizów, czyli Quizizz. Zaintrygowana hasłem reklamowym, że aplikacja ta jest wciągająca jak Kahoot, postanowiłam nieco bliżej poznać się z aplikacją i przetestować jej edukacyjne zastosowanie.fot. Marta Florkiewicz-Borkowska

Animacja poklatkowa to technika realizacji krótkich filmików, które tworzy się łącząc zdjęcia tak, aby zazwyczaj nieruchome obiekty dawały wrażenie samodzielnego poruszania się. Najczęściej filmy animowane są przeznaczone dla najmłodszych lub do reklam i każdy z nas niewątpliwie pamięta z dzieciństwa swoje ulubione kreskówki. Kiedyś stworzenie animacji poklatkowej wymagało studia nagrań, dzisiaj dzieciaki tabletem tworzą swoje dzieła w kilka minut.fot. Superbelfrzy.edu.pl

Centrum Nauki Kopernik planuje powołanie Pracowni Przewrotu Kopernikańskiego. Będzie to pierwszy w Polsce eksperymentalny ośrodek, zajmujący się badaniem, opracowywaniem i testowaniem nowatorskich form oraz metod działań edukacyjnych.fot. Centrum Nauki Kopernik

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    Jak to najczęściej w szkolnej praktyce bywa, regułą jest, że nie ma reguły. Jakość podręczników, spo...
  • Written by Kinga
    ..."Pedagog z wykształcenia i powołania"... dokładnie tak !!!! Pani Małgosiu, wspaniały i mądry arty...
  • Written by Robert Raczyński
    Czytając lead miałem nadzieję na ciekawą refleksję nad wyciągniętym w nim wnioskiem, a otrzymałem ko...
  • Written by Yuyy
    Co za czasy. Ja też okaleczalam się i nie była to wina moich rodziców tylko rówieśników w szkole. Dz...
  • Written by Robert Raczyński
    Od bardzo dawna nie czytałem materiału promocyjnego o tak dużym ładunku społecznej użyteczności. Bra...
  • Written by Ppp
    Podane przykłady brzmią bardzo sztucznie (warto przeczytać sobie tekst na głos!), ale sama zasada sł...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie