Jak w klasie, nierzadko złożonej nawet z trzydziestu osób zadbać o indywidualizację procesu nauczania? Jak uniknąć metod podawczych i zaktywizować uczniów? Jak nauczyć naszych wychowanków, żeby brali odpowiedzialność za własny proces uczenia się, zapewnić im większą autonomię, oraz stopniowo rezygnować z centralnej roli w klasie, żeby służyć wsparciem i konsultacją, gdy tego potrzebują?
Facebook dla lepszej komunikacji i edukacji
Wiele osób w szkole przyzwyczaiło się do niekończących się spotkań i długich dyskusji, chociaż nieraz są one uznawane za „zwyczajną” stratę czasu. Tymczasem zarządzanie szkołą czy zespołami i projektami w szkole przebiegałoby o wiele sprawniej, gdybyśmy nauczyli się efektywnie używać ogólnodostępnych narzędzi komunikacyjnych w sieci. Niestety, często barierą jest tu niska świadomość ich potencjału lub… wiara w mity.
Gry i zabawy zamiast kserówki (3)
Lekcja nie powinna polegać na siedzeniu w ławce i słuchaniu wypowiedzi nauczyciela. Przecież to uczeń ma być aktywny. Uczymy się znacznie lepiej, gdy się w angażujemy w zajęcia - dzieci w szkole podstawowej świetnie się uczą, gdy biorą udział w różnych grach i zabawach dydaktycznych. Spróbujmy zatem jak najczęściej korzystać z różnych form gry i zabawy - mogą one być z powodzeniem wykorzystane szeroko w szkole podstawowej.
Cyfrowe zdjęcia i edukacja
Coraz lepsze telefony i tablety potrafią robić coraz lepszej jakości zdjęcia cyfrowe. Oczywiście wiele zależy od fotografującego, ale narzędzia mamy do dyspozycji coraz doskonalsze. Jak je wykorzystujemy? Jak je możemy wykorzystać w szkole i w edukacji? Co możemy zrobić ze zdjęciami, które zajmują pamięci naszych urządzeń i komputerów?
Odliczanie do Tygodnia Kodowania w Polsce
Tysiące wydarzeń promujących naukę programowania w całej Europie odbędzie się od 10 do 18 października w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania. Intensywne przygotowania trwają również w Polsce – koordynatorzy polskiej odsłony akcji liczą, że uda się zorganizować nawet 1000 warsztatów, spotkań i innych wydarzeń.
Narzędzia do nauki języka (nie tylko obcego)
Umiejętność posługiwania się językiem obcym jest jedną z kluczowych kompetencji, którą powinniśmy kształcić w szkole. Z tą nauką w polskich szkołach bywa jednak różnie, o czym często można poczytać na forach internetowych i w mediach. Chociaż same technologie edukacyjne nie mogą być tu uznane za jedyne i najlepsze remedium, nauczyciel i uczeń mogą wiele poprawić wykorzystując narzędzia dostępne w sieci.
Mistrzowie Kodowania Junior: zabawa połączona z nauką
W ostatni czwartek w Przedszkolu nr 180 w Warszawie odbyła się inauguracja pilotażowej edycji programu „Mistrzowie Kodowania Junior” – innowacyjnego programu edukacyjnego dla przedszkoli. Jest to "młodsze rodzeństwo" programu "Mistrzowie Kodowania”, który jest obecnie największym programem edukacyjnym w Polsce. Warszawskie przedszkole jest jednym z 18 przedszkoli w całym kraju objętych tym innowacyjnym projektem.