Uczniowie w każdym wieku lubią gry i zabawy, w których mogą wykazać się swoją wiedzą. W zasadzie na każdym przedmiocie można wprowadzić taką kilkuminutową przerwę na „klasowy teleturniej”. Wykorzystać do tego możemy na przykład aplikację Kahoot, która jest formą interaktywnego quizu.(C) Edunews.pl - Inspiracje Wczesnoszkolne 2015

Szyfry towarzyszą nam każdego dnia i nie zdajemy sobie sprawy, jak są blisko. Bo szyfrowanie, to nic innego jak kodowanie, a kodowanie znajduje się w kartach kredytowych, bankomatach, walizkach podróżnych, systemach alarmowych... Bez wiedzy na temat łamania szyfrów, bez klucza jesteśmy bezsilni, ale pomoże nam maszyna szyfrująca Cezara i może ona być Twoja!fot. Fotolia.com

Nauczanie matematyki już od klasy I szkoły podstawowej jest sporym wyzwaniem dla nauczycieli. Zbyt szybko chcemy dzieci uczyć abstrakcyjnego myślenia, zamiast wprowadzania kolejnych zabaw z matematyką i coraz bardziej zaawansowanych obliczeń. Zbyt szybko też próbujemy narzucać jedynie słuszną metodę rozwiązywania zadań, zamiast pozwolić dzieciom na poszukiwania swoich własnych sposobów i uczenia się na błędach.(C) Edunews.pl - INSPIRACJE WCZESNOSZKOLNE 2015

Co będzie dalej, czyli wspólne odgadywanie możliwych rozwiązań fabuły opowiadania, rozpracowanie językowych chwytów Romea, a także odpowiedź na pytanie, co jest kluczem do sławy i bogactwa – na stronie Instytutu Badań Edukacyjnych pojawiło się wiele dobrych pomysłów na ciekawe lekcje języka polskiego w gimnazjum. Czy rzeczywiście nauczyciele potrzebują nowych materiałów? Co o tym mówią dotychczasowe badania IBE?fot. Fotolia.com

Zamki uznawane są za perły architektury średniowiecznej. Określane mianem świadków przeszłości, zachwycają i rozbudzają wyobraźnię. Każdy opowiada unikatową historię. Jedne kojarzone są z pięknymi legendami, inne z tragicznymi wydarzeniami historycznymi. Wiele z nich wciąż jeszcze czeka na odkrycie.CC-BY Jerzy Strzelecki, Wikipedia

(C) Edunews.pl

Podobno wszyscy jesteśmy trochę dziećmi, jedni mniej, drudzy bardziej. W tym szczególnym Dniu Dziecka pewnie wszyscy uwielbialiśmy otrzymywać prezenty i prezenciki – dziś o nie dużo łatwiej niż kiedyś, gdy na półkach nie było takiego bogactwa zabawek (i tandety również). Próbujmy jednak dawać dzieciom nie tylko rzeczy i gadżety (zwłaszcza kreatywne), ale i rozwijać umiejętności, rozbudzając ich ciekawość i chęć edukacyjnej zabawy.

Tydzień temu miałam przyjemność uczestniczyć w szkoleniu, które prowadził Tony Buzan – autorytet z dziedziny technik uczenia się oraz mindmappingu. Buzan bardzo dużo uwagi poświęcił roli nauczyciela. Wielokrotnie podkreślał, że nauczyciel jest najważniejszy. To od niego zależy przyszłość dzieci. Podczas warsztatów użył wielu ciekawych metafor przemawiających do wyobraźni i dających sporo do myślenia.CC-BY Futuredu Marcin Polak

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    Jak to najczęściej w szkolnej praktyce bywa, regułą jest, że nie ma reguły. Jakość podręczników, spo...
  • Written by Kinga
    ..."Pedagog z wykształcenia i powołania"... dokładnie tak !!!! Pani Małgosiu, wspaniały i mądry arty...
  • Written by Robert Raczyński
    Czytając lead miałem nadzieję na ciekawą refleksję nad wyciągniętym w nim wnioskiem, a otrzymałem ko...
  • Written by Yuyy
    Co za czasy. Ja też okaleczalam się i nie była to wina moich rodziców tylko rówieśników w szkole. Dz...
  • Written by Robert Raczyński
    Od bardzo dawna nie czytałem materiału promocyjnego o tak dużym ładunku społecznej użyteczności. Bra...
  • Written by Ppp
    Podane przykłady brzmią bardzo sztucznie (warto przeczytać sobie tekst na głos!), ale sama zasada sł...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie