Zacznijmy od początku… Od zawsze marzyłem o pracy w szkole. Skończyłem studia na kierunku biologia z przygotowaniem pedagogicznym i od razu podjąłem pracę w szkole podstawowej jako nauczyciel przyrody. Bardzo szybko zorientowałem się, że „szkolne ramy” są dla mnie zbyt ciasne. Program nauczania przedmiotu, podstawa programowa, rozkład materiału – to prowadziło do “zaszufladkowania”. Potrzebowałem jakiejś zmiany, chociaż niewielkiej modyfikacji. Szybko dostrzegłem, że można łączyć kropki i wychodzić poza granice jednego przedmiotu. Integrować wiedzę z innych obszarów, wykorzystując sprzęt multimedialny i aplikacje. Innymi słowy, przedmiotowe ramy można przeskakiwać i obchodzić w nieoczywisty i zaskakujący sposób! Ale o tym za chwilę.
Integrujące przestrzenie komunikacji
Wkrótce minie rok, odkąd sytuacja za wschodnią granicą zmusiła nas do wprowadzenia systemu pracy, który umożliwił uczniom i uczennicom z Ukrainy naukę. A nie tylko o naukę przecież chodziło – systemu sprzyjającego integracji z rówieśnikami z Polski, który pomagał uporać się z trudnymi doświadczeniami.
Wycieczka online – czy to ma sens?
Kolejna odsłona Olsztyńskich Dni Nauki i Sztuki i mój kolejny prototyp. Jednym słowem dwa w jednym. Chcę pokazać coś "w połowie roboty", coś co powstaje, niemalże in stadu nascendi. W czasie, gdy planowałem opisywane wydarzenie edukacyjne sytuacja nie była jasna czy będzie możliwość na spotkanie bezpośrednie czy tylko online. Zaplanowałem więc jedno wydarzenie online. Spotkanie online ma tę przewagę, że w razie zaostrzeń sanitarnych, związanych z Covid-19, nie trzeba będzie go odwoływać w ostatniej chwili. Jednocześnie chciałem przy okazji sprawdzić w działaniu kolejny prototyp edukacyjny. Zrobić kolejny krok i od razu sprawdzić, jak działa (nie tylko wymyślać na papierze ale i sprawdzać w działaniu). Stąd na końcu niniejszego tekstu pojawi się prośba o sprawdzenie jak to działa i przesłanie informacji zwrotnych. W ten sposób, drogi Czytelniku, zostaniesz współautorem powstającej innowacji dydaktycznej (edukacyjnej). Z góry dziękuję za współudział.
Roboty do zadań SPEcjalnych
Dlaczego warto sięgać po roboty w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? Temat przybliżyły niekwestionowane specjalistki – Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska podczas webinaru “Roboty do zadań SPEcjalnych”, realizowanego w ramach programu #SuperKoderzy.
Kwadrat do sześcianu, czyli jak uczeń klasy 5. zdobywa wiedzę z Minecraftem
Już wkrótce szkoły podstawowe będą mogły skorzystać z dedykowanej polskim nauczycielom mapy edukacyjnej w Minecraft Education Edition, czyli jednej z najbardziej fascynujących i popularnych gier komputerowych. Dodajmy: aby uczyć! Microsoft Polska we współpracy z nauczycielami i ekspertami przygotował pierwszy polski świat w Minecraft Education Edition skorelowany z nauczaniem przedmiotów takich jak język polski, matematyka, geografia, język angielski, historia i biologia na poziomie klasy 5 szkoły podstawowej, z odniesieniami do podstawy programowej i pełną obudową metodyczną. To już nie tylko gra, ale cała wirtualna platforma edukacyjna. Koniecznie dołączcie do nowego programu, a Wasi uczniowie będą zachwyceni, że mogą się uczyć poprzez ich ulubioną grą.
Biblioteka modeli 3D w Twojej szkole
Bardziej aktywny udział w procesie edukacyjnym, kształtowanie kompetencji technicznych czy zdobywanie doświadczenia w pracy z różnorodnymi narzędziami – to tylko niektóre z niewątpliwych zalet druku 3D. Szansą na regularne wykorzystywanie tego rozwiązania w placówkach jest otwarcie bibliotek modeli 3D. Jak to zrobić?
Google Crowdsource, czyli jak algorytm widzi kota
Zastanawialiście się kiedyś, jak sztuczna inteligencja rozpoznaje przedmioty? Skąd wie, że autobus to autobus, a nie tramwaj. Jak odróżnia kota od psa – 4 łapy nie wystarczą. A jeśli kot jest po wypadku i ma tylko 3 łapki – czy Google będzie wiedział, że to nadal kot?
Ostatnie komentarze