Już dawno wyniki naukowe nie wywołały w oświacie tyle zainteresowania, co ostatnie badania czasu pracy przeprowadzone przez Instytut Badań Edukacyjnych. Dla MEN jest to przyczynek do rozmowy o pensum, gdyż wg. badania istnieje duża dysproporcja między różnymi przedmiotami. Dla ZNP wyniki stanowią za tym, że nauczyciele ciężko pracują i należą im się podwyżki. Dla opinii publicznej dotarła informacja, że nauczyciele w Polsce pracują więcej niż 18 godzin. I to chyba jest najważniejsza konkluzja.(C) Edunews.pl

W Warszawie rozpoczyna się dziś konferencja „INSPIR@CJE 2013 – Jak uczynić polską szkołę jeszcze lepszą“. Będziemy mówić o tym, w jaki sposób możemy sami, bez pomocy urzędników, oddolnie zmieniać szkołę. Relację z konferencji zamieścimy w kolejnych dniach. Wkrótce po konferencji powinny pojawić się też nagrania filmowe z wystąpień.(C) Edunews.pl - INSPIRACJE 2013

Konferencja INSPIR@CJE 2013 – Jak uczynić polską szkołę jeszcze lepszą już za tydzień w Warszawie. W kanale filmowym Edunews.pl na YouTube pojawiły się pierwsze filmiki przygotowane przez prelegentów konferencji, w których zachęcają oni do podejmowania w szkołach różnych działań ożywiających, usprawniających i podnoszących jakość nauczania.INSPIRACJE 2013

Doświadczenia z gliwickiego Gimnazjum nr 3 im. Noblistów Polskich wskazują, że na zajęciach językowych warto jest jak najmocniej zaangażować uczniów w proces uczenia. Jak to zrobić? Najlepiej to im powierzyć prowadzenie zajęć z innymi uczniami. Wystarczy odrobina przygotowania i życzliwy nadzór ze strony nauczyciela.photo: sxc.hu

Cyfrowa szkoła to przede wszystkim nazwa projektu rządowego. W znaczeniu szerszym to synonim e-szkoły, szkoły 2.0. Nie ma jednak jednoznacznej, obowiązującej definicji, czym cyfrowa szkoła miałaby być. Ciągle nie wiemy na poziomie wizji, dlaczego potrzebujemy cyfrowej szkoły. Niemniej jednak, cyfrowa szkoła to głębokie przeświadczenie, że cyfryzacja edukacji jest kluczem do sukcesu. Brakuje jednak definicji sukcesu oraz definicji cyfryzacji edukacji. Brak systemowej wizji, w jaką można by wpisać cyfrową szkołę.(C) Monkey Business - Fotolia.com

Pilotaż rządowego programu "Cyfrowa Szkoła" na półmetku. Podręczniki się tworzą, sprzęt zakupiony, nauczyciele szkolą się na potęgę z "miękkich" technik bez dotykania klawiatur. Sieci współpracy utworzone z rozkazu i odgórnie, delikatnie mówiąc, kuleją. Kto przygotuje 400 tysięcy nauczycieli do używania IT na lekcjach i jak ma wyglądać "rytuał przejścia"? Kto wejdzie w rolę szamana szkolnego przewrotu?photo: sxc.hu

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie