Nauczyciele korzystają z e-dzienników, uczniowie piszą na tabletach i szukają informacji w Internecie. Narzędzia TIK mamy już opanowane, jednak czy możemy powiedzieć, że polskie szkoły są nowoczesne? Te, które stosują strategię wyprzedzającą – na pewno.(C) Kolegium Śniadeckich

Własny komputer, zapał i trochę szczęścia, by trafić na ludzi, którzy chcą uczyć za darmo – tyle potrzeba by zostać programistą. To idea CoderDojo, niezwykłych warsztatów, które zaczęły działać w Polsce.(C) Kamil Sijko

W Toruniu rozpoczęła się jubileuszowa, dziesiąta Światowa Konferencja Komputery w Edukacji (World Conference on Computers in Education, WCCE), która co 4-5 lat od 1970 roku jest organizowana w rożnych częściach świata pod auspicjami Międzynarodowej Federacji Przetwarzania Informacji (IFIP). Tematem przewodnim jest: „uczyć się będąc połączonym“. Organizatorzy konferencji postawili na jej początku wiele pytań i mają nadzieję, że w Toruniu zostanie wypracowana pewna wizja edukacji jutra.(C) Yuri Arcurs - fotolia.com

Już dawno wyniki naukowe nie wywołały w oświacie tyle zainteresowania, co ostatnie badania czasu pracy przeprowadzone przez Instytut Badań Edukacyjnych. Dla MEN jest to przyczynek do rozmowy o pensum, gdyż wg. badania istnieje duża dysproporcja między różnymi przedmiotami. Dla ZNP wyniki stanowią za tym, że nauczyciele ciężko pracują i należą im się podwyżki. Dla opinii publicznej dotarła informacja, że nauczyciele w Polsce pracują więcej niż 18 godzin. I to chyba jest najważniejsza konkluzja.(C) Edunews.pl

W Warszawie rozpoczyna się dziś konferencja „INSPIR@CJE 2013 – Jak uczynić polską szkołę jeszcze lepszą“. Będziemy mówić o tym, w jaki sposób możemy sami, bez pomocy urzędników, oddolnie zmieniać szkołę. Relację z konferencji zamieścimy w kolejnych dniach. Wkrótce po konferencji powinny pojawić się też nagrania filmowe z wystąpień.(C) Edunews.pl - INSPIRACJE 2013

Konferencja INSPIR@CJE 2013 – Jak uczynić polską szkołę jeszcze lepszą już za tydzień w Warszawie. W kanale filmowym Edunews.pl na YouTube pojawiły się pierwsze filmiki przygotowane przez prelegentów konferencji, w których zachęcają oni do podejmowania w szkołach różnych działań ożywiających, usprawniających i podnoszących jakość nauczania.INSPIRACJE 2013

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie