Czy dziecko może wydać kieszonkowe na wszystko, co chce? Jak rozmawiać z nim o oszczędzaniu pieniędzy i zasobów? Gdzie przechowywać jego pieniądze – w skarbonce czy na koncie rodzica? Dzięki nowym kartom do rozmowy tematy dotyczące pieniędzy – tak dziecka, jak i Twoich, będą łatwiejsze.

W Szkole Dobrostanu Fundacji Szkoła z Klasą ważne są prawdziwe relacje, oparte na zaufaniu. Liczy się też dbałość o małe rzeczy, które dużo znaczą: od uważnego wysłuchania odpowiedzi na pytanie "jak się masz?", po chwile nieskrępowanej radości robienia czegoś wspólnie, w przyjemnej atmosferze. Dobrostan oznacza też dawanie sobie, nauczycielom i nauczycielkom, ale też uczniom i uczennicom, przestrzeni na zatrzymanie się, refleksję, przyzwolenie na gorsze dni i trudne momenty, dzielenie się inspiracjami i energią. Dobrostan to też udzielanie sobie nawzajem wsparcia. Szkoła nie jest samoistną wyspą, a my w Fundacji Szkoła z Klasą jesteśmy dla Was, bo zależy nam na edukacji, nauczycielach i nauczycielkach, uczniach i uczennicach.

Sztuczna inteligencja może już dorównać jednemu procentowi najlepszych wyników w standardowym teście kreatywności - dowiodły badania naukowców z amerykańskiego University of Montana.

fot. Adobe Stock

Obok wielu rodzajów inteligencji na pewnym etapie życia dziecka pojawia się inteligencja finansowa. I można ją rozwijać - już od etapu przedszkolnego, kiedy dziecko zaczyna mieć do czynienia z pieniądzem.

Turystyka i krajoznawstwo w szkolnej praktyce to wciąż niedocenione „dziecko”. Dla jednych konieczność, dla drugich być może fanaberia. W rękach nauczyciela może być jednak świetnym narzędziem umożliwiającym poznanie historii, krajobrazu, przyrody, kultury, gospodarki – i niemal każdej innej dziedziny życia – w sposób wieloaspektowy, pożyteczny, zindywidualizowany. Współczesna turystyka i krajoznawstwo mogą być sposobem poznawania świata, przyrody, ludzi, kultury, a ponadto daje możliwość relaksu, regeneracji zdrowia.

Zdrowie finansowe jest bardzo ważne dla osiągnięcia zadowalającej jakości życia. Jest ono warunkowane wieloma czynnikami odnoszącymi się przede wszystkim do poczucia bezpieczeństwa finansowego, wiedzy i kompetencji ekonomicznych. A u jego podstaw leży to, w jaki sposób postrzegamy pieniądze – czym dla nas są, czemu służą i jak wiele jesteśmy gotowi poświęcić, by je zdobyć.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Sytuacja wyrwie się spod kontroli w nauczycielstwie. Pielęgniarki i pielęgniarze, opiekunowie choryc...
Powstaje pytanie na jakich materiałach uczy się AI - bo jeśli na podręczniku to oznacza że nauczycie...
A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie