Edukacja zdalna to spore wyzwanie dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Na szczęście z pomocą przychodzą nam technologie cyfrowe, które umożliwiają tworzenie atrakcyjnych wizualnie i angażujących uczniów interaktywnych ćwiczeń. Do dyspozycji nauczyciela jest wiele użytecznych narzędzi, które nie tylko usprawnią proces edukacyjny, ale też pomogą w indywidualizacji pracy i dostosowywaniu zadań i ćwiczeń do potrzeb ucznia.
Ja uczę (się), ty uczysz (się), my uczymy (się)
Gdyby… Gdyby jakaś pozaziemska inteligencja, załóżmy, zaczęła przyglądać się naszym czasom… Gdyby zbadała np. rozwój rozrywki w TV, od 1-2 programów, nadawanych kilka godzin dziennie, do wielości platform z serialami i kanałami tematycznymi… I ta obca cywilizacja „zajrzałby” do szkoły... Ciekawe do jakich wniosków doszliby badacze z obcej planety?
SuperKoderzy z Janikowa kontra nauczanie zdalne
W czerwcu 2020 uczniowie i nauczyciele ze Szkoły Podstawowej w Janikowie dowiedzieli się, że zakwalifikowali się do kolejnej edycji programu #SuperKoderzy. Informacja ta przyniosła dużo radości i pozytywnych emocji w społeczności szkolnej i wpłynęła na motywację uczniów, bowiem mieli oni duży udział w wyborze ścieżki edukacyjnej i wspólnie z nauczycielem przygotowali film na konkurs. Stary rok szkolny zakończono z myślą, że w nowym roku czeka wszystkich nowa przygoda, pełna wyzwań i nowych możliwości...
Edukacja dla każdego
Edukacja zdalna, której przyspieszony kurs przechodzimy wszyscy od marca 2020 roku, ujawnia przed nami wciąż nowe obszary do zaopiekowania. Gdy wydaje nam się, że już oswoiliśmy pewne procesy, że już wiemy, jak się zorganizować, gdy zostaje nam przestrzeń na myślenie szerzej i dalej, dostrzegamy, jak wiele jeszcze jest wokół nas do zrobienia.
Komunikacja i współpraca w zespołach nauczycielskich
Jak wiadomo, komunikacja jest podstawą sukcesu absolutnie wszędzie, oczywiście też w szkołach. Dyrektor i nauczyciele mają do dyspozycji wiele świetnych narzędzi cyfrowych, które pomagają zorganizować wymianę w ramach rady pedagogicznej, zespołów nauczycieli czy społeczności szkolnej. Ale narzędzia to nie wszystko, ponieważ w rzeczywistości wszystko zależy od naszych kompetencji i otwartości na współpracę z innymi.
Konkurs edukacyjny zesPOLeni – szansa dla uczniów, szansa dla szkoły!
7 grudnia br. wystartował ogólnopolski konkurs „zesPOLeni” organizowany przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. Jego celem jest zaangażowanie młodzieży do poszukiwania obszarów i wątków, które świadczą o pozytywnym wpływie Polaków na życie i gospodarkę współczesnej Norwegii, Islandii Liechtensteinu. Poprzednia edycja konkursu – „Na tropie” spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony młodzieży i grona pedagogicznego, liczymy, że i tym razem uczniowie chętnie się zaangażują.
Skąd uczeń wie, że się uczy?
Większość z nauczycieli i uczniów powie, że podstawowym „dowodem” są stopnie wystawione przez nauczyciela. Z rozmów z nauczycielami wynika, że stopnie dobrze są osadzone w edukacji. Większość nauczycieli jest przekonana o konieczności oceniania stopniami, aby uczniowie się uczyli.