Błędy i możliwość ich popełniania mają kluczowe znaczenie dla nauczania. Wiele razy ten temat był już podnoszony w artykułach edukacyjnych. Tym kilka praktycznych pomysłów w nowej odsłonie.
Jak uczyć matematyki dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?
Matematyka nie była i chyba nie jest lubianym przedmiotem w szkole. Warto, abyśmy uświadomili sobie, że głównym celem nauczania matematyki jest nie tylko przekazanie pewnych treści merytorycznych wymienionych w programie nauczania, lecz również formułowanie pożądanej postawy intelektualnej ucznia, w szczególności pobudzanie aktywności umysłowej, chęci samodzielnego pokonywania trudności, kształcenie umiejętności logicznego i krytycznego myślenia, abstrahowania i matematycznego analizowania zjawisk.
Takich ludzi nam trzeba!
Rozsianych po szkołach w całej Polsce nauczycieli należących do grupy Superbelfrzy powinno się… sklonować. I to nie w pojedynczych egzemplarzach, ale od razu na skalę masową – żeby po kilku Superbelfrów przypadło na każdą szkołę. To mogłoby okazać się korzystne dla oświaty… Może wówczas oddolna zmiana w polskiej szkole – na którą tak wiele osób ma wciąż nadzieję – mogłaby się jednak ziścić w jakimś nieodległym czasie.
Zdjęcia satelitarne w szkole
Jak przedstawić i omówić wybrane zjawiska za pomocą zdjęć satelitarnych? Jak zdobyć wiedzę, która posłuży Ci do przygotowania ciekawych zajęć lekcyjnych w oparciu o nowoczesne technologie? Zapisz się na bezpłatny kurs online, a zyskasz dostęp do wartościowych treści.
Co nam dały lekcje online?
Na pandemię i globalną sytuację nie mamy wpływu, mamy jednak możliwość sterowania naszym myśleniem o tym, co nas spotyka. Możemy siąść i narzekać na „stracony rok”, wieszczyć o „straconym pokoleniu”, a możemy spróbować spojrzeć na wszystko z jaśniejszej strony. Może uda się znaleźć w szkole online coś dobrego, co warto praktykować po powrocie do „normalności”.
Sztuczna inteligencja w edukacji wczesnoszkolnej
Zacznijmy od odpowiedzi na ważne pytanie! Czym jest sztuczna inteligencja (w skrócie AI od ang. artificial intelligence)? Wystarczy nam, póki co krótkie wyjaśnienie – jest to system, który przetwarza otrzymane dane, a dzięki nim wykonuje przeznaczone mu zadania. Wraz z kolejnymi informacjami i doświadczeniami system ten uczy się i doskonali.
Angażujące metody pracy z uczniami: pokój zagadek i design thinking
W czasie pandemii szkoły stanęły przed istotnym wyzwaniem – jak angażować uczniów w naukę komunikując się z nimi tylko przez ekrany komputerów i urządzeń. Nauczania ze szkolnej klasy nie można przenieść w całości do edukacji zdalnej, a wiele metod i narzędzi, którymi posługiwali się nauczyciele trzeba było dopasowywać do nowej rzeczywistości. Dawało to jednak możliwość odkrywania wielu nowych sposobów współpracy z uczniami i przyczyniło się do odkrycia ciekawych narzędzi edukacyjnych.