(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Świat wokół nas szybko się zmienia. Z mediów co chwilę dobiegają informacje, że trzeba się uczyć i zdobywać nowe kompetencje. Wymagamy tego od młodzieży w szkołach i na studiach. Muszą się uczyć! Żeby mieć potem szanse na rynku pracy. A… czy nauczyciele też się uczą?

fot. Centrum Nauki Kopernik

Kiedy mówimy o uczeniu się, zazwyczaj myślimy o szkole. Kiedy mówimy o nauczaniu – na myśl przychodzą nam nauczyciele. A kiedy odnosimy się do środowiska uczenia – prawie zawsze mamy na myśli szkolną klasę. Przeświadczenie, że właściwy proces uczenia się i nauczania zachodzi właśnie w takich okolicznościach i przy udziale tych osób jest w nas głęboko zakorzenione.

fot. Centrum Edukacji Obywatelskiej

Szósta edycja programu Młody Obywatel dobiegła końca! Ten program realizowany jest przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Fundację BGK od 2010 roku. Ostatnia edycja była poświęcona działaniom w przestrzeni publicznej: badaniu najbliższej okolicy i zmienianiu jej na lepsze, angażowaniu do tego celu lokalnej społeczności. Uczestnicy programu otrzymali m. in. wsparcie w postaci materiałów edukacyjnych pt. „Zmiennicy”.

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Wiedza, którą wynosimy ze szkół i uczelni często wymaga uzupełnienia chwilę po ukończeniu etapu edukacji. To, czego nauczyliśmy się w szkołach, może okazać się już nieaktualne, kiedy zaczniemy pracę. Uczyć się powinien każdy, obojętnie czy młody, czy dorosły. To niby truizm. Ale czy potrafimy sami z siebie uczyć się, dla potrzeby i przyjemności?

fot. sxc.hu

Z punktu widzenia dorosłego dzieci to irracjonalne, skupione na sobie i niezbyt mądre stworzenia. Tymczasem można je raczej porównać do „działu badań i rozwoju gatunku ludzkiego”, podczas gdy dorośli zajmują się „produkcją i zarządzaniem”.

fot. Fotolia.com

Zajęcia z filozofii w szkołach to projekt, który jest efektem dyskusji minister Leny Kolarskiej-Bobińskiej z przedstawicielami nauk humanistycznych. Nowy program „Edukacji filozoficznej” będzie realizowany w tysiącu klasach w szkołach w całym kraju. Program ma zachęcić akademików do nauczania filozofii w szkołach i zacieśnić współpracę uczelni ze szkołami ponadgimnazjalnymi.

fot. Fotolia.com

Przeczytałam artykuł w blogu Profesora Andrzeja Blikle na temat sprawiedliwego oceniania. Jest to dla mnie bardzo ważny temat. Wydaje mi się, że ciągle staramy się ustalić, jaka jest funkcja oceniania.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Czy sztuczna inteligencja osłabia nasze kompetencje?
W jakimś stopniu na pewno osłabia. Uzależnia. Tak integrujemy się w większy system. Podobnie jest w ...
AI nie zastąpi naszej odpowiedzialności za własny rozwój ;)
Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie