fot. Fotolia.com

Do odważnych świat należy! To dotyczy również nauczycieli, którzy dzisiaj starają się eksperymentować w dydaktyce z nowymi technologiami i metodami pracy. Wielu z nich nie spodziewało się, że tak niewielka zmiana może zmienić tak wiele w edukacji uczniów. O tym rozmawiamy dziś z Agnieszką Bilską, nauczycielką z Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 10 w Gliwicach.

narzędzia edukacyjneBycie użytkownikiem Internetu nie oznacza jedynie biernego śledzenia informacji. Od chwili, kiedy pojawiły się strony wiki, każdy w sieci może być autorem, nawet bez znajomości języka programowania. Tak narodził się nowy trend polegający na rozwoju serwisów internetowych zapełnianych treścią przez samych internautów. Kryją one w sobie olbrzymi potencjał edukacyjny.
 

e-learningKoncepcja otwartej edukacji rozprzestrzeniła się na setki instytucji na całym świecie, szczególnie w szkolnictwie wyższym i w instytucjach kształcenia dla dorosłych. Rozdawanie wiedzy za darmo (OECD 2007) wydaje się być ideą rewolucyjną. Fascynuje ona nauczycieli, wzbudza zainteresowanie uczniów, obawy wydawnictw i stawia nowe wyzwania organizacjom edukacyjnym.
 

ict w edukacjiW internecie możemy oglądać zdjęcia wielu wspaniałych urządzeń, które z pewnością mogą ożywić edukację w klasie szkolnej i pomóc w realizacji zajęć w ciekawszy sposób. Wydaje się, że wiele z nich jest poza zasięgiem szkół. Ale czy na pewno? Weźmy na przykład wielodotykowy stół interaktywny, coś w rodzaju Microsoft Surface, którego w polskich szkołach chyba jeszcze nie widziano.
 

badania i analizyDzięki urządzeniom elektronicznym połączonym z systemem nerwowym, człowiek może zdobyć niespotykane umiejętności np. odbierać ultradźwięki czy fale podczerwone. Być może w przyszłości, dzięki urządzeniom łączącym mózgi będzie się dało usprawnić komunikację między ludźmi - mówił prof. Kevin Warwick, zwany "profesorem cyborgiem" w CN Kopernik.
 

system oświatyJeśli chcemy wskazać człowieka z kompetencjami do samodzielnego kierowania oświatą, to trzeba stwierdzić: nie ma takiej osoby. Procesy edukacyjne są zbyt złożone, aby w tej dziedzinie ktoś mógł dysponować kompetencjami totalnymi. Jest tak, że wiele osób angażuje się w edukację z różnych pozycji społecznych i z różnych perspektyw tworzy różne typy edukacyjnej „eksperckości”.
 

e-learningE-learningiem zajmuję od ponad 5 lat i wydaje mi się, że trochę się już na nim znam. W ostatnim roku pojawiła się we mnie pewna podstawowa wątpliwość: czym właściwie jest e-learning. Zaczęło się od przypadkowego spotkania w pociągu. Poznałem osobę, która zajmuje się e-learningowymi szkoleniami dla biznesu, zaczęliśmy wymieniać się doświadczeniami...
 

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie