![system oświaty system oświaty](/images/stories/teacher3.jpg)
Czy zawód nauczyciela przetrwa?
![system oświaty system oświaty](/images/stories/teacher3.jpg)
PONAD DEKADA INSPIR@CJI (2013-2024)
INSPIRUJĄCE WYSTĄPIENIA NAUCZYCIELI
NA NASZYCH KONFERENCJACH
→ zobacz wszystkie na YouTube
Rozpoczął się nabór szkół do nowatorskiego projektu Muzeum Archeologicznego w Poznaniu, które z myślą o placówkach oświatowych regionu przygotowało mobilne wystawy i planuje z początkiem roku szkolnego 2011/2012 odwiedzić aż 50 szkół. Najmłodsi poznają dzięki niemu, w atrakcyjny i niestandardowy sposób, realia życia w średniowieczu i w pradziejach.
Gry miejskie zdobywają coraz większą popularność w edukacji. Ich istotą jest wykorzystywanie przestrzeni miejskiej jako istotnego elementu rozgrywki. W Polsce dużą popularnością cieszą się np. miejskie gry historyczne. Uczniowie wcielają się w bohaterów historii i wyruszają na ulice miasta w celu wykonania określonych zadań. A może zagramy w film?
Narzekamy ciągle na kompetencje technologiczne nauczycieli w szkole. Jak dobrze przygotować nauczycieli do bardziej innowacyjnego i szerszego wykorzystania nowych technologii w nauczaniu? Zdaniem ekspertów PTI, pomocą może okazać się osoba szkolnego koordynatora technologii. Na czym polegałaby ta nowa funkcja? Kto mógłby ją w szkole sprawować?
Gdybyśmy nakreślili na mapie kraju miejsca, gdzie nie docierają dobrzy nauczyciele, zapewne pokryłaby się ona z mapą miejsc, w których stykamy się z wieloma problemami społecznymi, ubóstwem, brakiem nadziei. Ale gdyby do tych miejsc "posłać" komputery i szybki Internet – czy dzieci siedzące przed ekranem mogłyby samodzielnie tworzyć swoją edukację i ulepszać swój świat?
Ostatnie komentarze