Jakość relacji między ludźmi stanowi o klimacie społecznym, w którym oni żyją. Od szkoły czyli od nauczycieli, uczniów, rodziców i innych pracowników zależy, czy podejmie działania zmierzające do tworzenia dobrego klimatu. Na jakość relacji wpływa dobra komunikacja, umiejętność słuchania, ustalenie i konsekwentne przestrzeganie reguł zachowania, pozytywna nastawienie do ludzi.
Cały świat w twojej klasie!
Czy pomyślałeś kiedyś, że twoje bezproblemowe wyjście rano do pracy jest uzależnione od większości świata? No właśnie, czy zastanawiałeś się kiedyś nad tym? Skąd pochodzi kawa w twoim kubku? Skąd się wzięła gąbka? Jakim cudem trafił na twój stół bananowy jogurt? I zanim skończysz śniadanie, już zależałeś od ponad połowy świata...
Ta wiedza potrzebna jest każdemu
Pieniądze – ich zarabianie, oszczędzanie, pomnażanie to w szkole wciąż temat traktowany zbyt pobocznie, jak na jego rangę w codziennym życiu. Umiejętności i wiedza związana z finansami wydaje się często odległa i zbyt trudna do opanowania. To jednak do pewnego stopnia stereotyp, który warto przełamywać – nie tylko na lekcji przedsiębiorczości.
Rodzice, dzieci i technologie
Już 35% rodziców chce kontaktować się ze szkołą przez Internet w telefonie komórkowym – wynika z najnowszego sondażu przeprowadzonego przez Wydawnictwo Librus. Ale w rodzinie to dzieci orędownikami nowych technologii i one wskazują, z których technologii warto najlepiej korzystać. Ponad połowa z nich chciałaby zmienić swój telefon na bardziej nowoczesny i użyteczny.
Edukacja filmowa w polskiej szkole
Współczesna polska szkoła – w ramach zajęć obowiązkowych lub w szkołach czy klasach o innym profilu niż humanistyczny – nie jest wystarczająco przygotowana do korzystania z filmu i innych mediów jako równoprawnych narzędzi edukacyjnych. Dlatego wczoraj w Warszawie zawiązała się koalicja na rzecz edukacji filmowej – ogólnopolska inicjatywa zrzeszająca instytucje publiczne i organizacje pozarządowe.
Coraz częściej będziemy uczyć się online
Z zaprezentowanego podczas tegorocznej konferencji ISTE (International Society for Technology in Education) raportu konsorcjum Project Tomorrow i Blackboard „Learning in the 21st Century: 2011 Trends Update“ wynika, że edukacja szkolna ulegać będzie głębokim przeobrażeniom w kierunku edukacji mieszanej, z poważnym komponentem wirtualnym. Nie stanie się to z dnia na dzień, ale zmiana nastąpi na pewno.
Rodzina i współczesne media
Kiedy w 1966 r. Joan Ganz Cooney napisałam raport „Potencjalne zastosowania telewizji w edukacji przedszkolnej” nie mogła przewidzieć, że wyprodukowana przez nią trzy lata później „Ulica Sezamkowa” stanie się najpopularniejszym na świecie telewizyjnym programem edukacyjnym dla najmłodszych. Dziś, dzięki fundacji Cooney Center, którą powołała do życia, zgromadziła wokół siebie podmioty działające na rzecz wspierania uczenia się poprzez współczesne media.