system oświaty„Styl uczenia się jest sposobem, w jaki człowiek się koncentruje, przyswaja, przetwarza i zapamiętuje nowe i trudne informacje. Dzieci potrafią nauczyć się właściwie wszystkiego, jeśli tylko pozwoli im się wykorzystać ich mocne strony.” – twierdzi Barbara Prashing z nowozelandzkiej Creative Learning Company, ekspert w dziedzinie technik uczenia się.
 

e-learningStudenci amerykańscy coraz częściej wybierają na uczelniach kursy online niż zajęcia stacjonarne. Zdaniem analityków firmy badawczej Ambient Insight, do 2015 liczba studentów online zrówna się z liczbą studentów uczęszczających na wykłady. W opublikowanym raporcie przedstawiono trendy dotyczące szkolnictwa wyższego i średniego w Stanach Zjednoczonych.
 

projekty edukacyjneFundacja FOR we współpracy z Bankiem Zachodnim WBK ogłasza III edycję konkursu na komiks i animację o tematyce ekonomicznej. Zagadnienia tegorocznej edycji związane są z systemem emerytalnym, absurdalnymi wydatkami państwa, wpływem prawa na rozwój gospodarki oraz z Unią Europejską. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody.
 

fot. Fotolia.com

Podczas konferencji "Szkoła z klasą 2.0" zorganizowanej w Warszawie przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą rozmawialiśmy z prof. Maciejem M. Sysło z Uniwersytetu Wrocławskiego i Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu - na temat idei szkoły 2.0 jako pewnego kierunku rozwoju edukacji. Zapraszamy do wysłuchania podkastu.

system oświatyKomisja Dydaktyczna Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP) proponuje zmniejszenie liczby "rzadkich" przedmiotów maturalnych oraz obowiązkowe dwa egzaminy z przedmiotów dodatkowych na poziomie rozszerzonym - takie m.in. propozycje zmian na maturze od roku 2015 r. znalazły wstępne poparcie u członków komisji.
 

Program Szkoła z Klasą 2.0 ma na celu wsparcie rozwoju edukacji szkolnej w epoce Google’a, Wikipedii, gier komputerowych i komórek. 10 marca odbyła się konferencja podsumowująca I etap akcji, w którym szkoły: nauczyciele, dyrektorzy, uczniowie oraz rodzice mieli  opracować zestaw zasad korzystania z technologii komunikacyjno – informacyjnych w nauczaniu i uczeniu.(C) EDUNEWS.PL

ict w edukacjiWiększość projektów edukacyjnych realizowanych w szkołach i na uczelniach może być wzbogacona dzięki wykorzystaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych, Dotyczy to również projektu gimnazjalnego. Racjonalne włączanie nowoczesnych technologii w proces zarządzania projektem ma istotny wpływ na zwiększenie jakości komunikacji i skuteczności działań.

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie