Komputery zamiast książek, a tablety zamiast zeszytów. Nauczyciel nie pisze już kredą po zwykłej tablicy, ale korzysta z tablicy interaktywnej. Szkoła przyszłości? W Wielkopolsce to już codzienność dla niemal 10 tysięcy uczniów w 105 szkołach. Wszystko dzięki projektowi „eSzkoła – Moja Wielkopolska”.(C) eSzkoła Wielkopolska

Wszyscy, którzy wzięli udział w tegorocznej edycji konkursu na etiudę filmową organizowanym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w ramach programu Filmoteka Szkolna Akcja! udowodnii, że młodzi ludzie potrafią z pasją opowiadać o ważnych dla nich sprawach. Teraz pora na werdykt internautów. Poczujcie się jak prawdziwi znawcy kina i krytycy filmowi. Obejrzyjcie, przeczytajcie, wybierzcie swoje typy i głosujcie. Do kogo powędruje nagroda specjalna? Głosowanie trwa do 29.03 do godz 23:00.sxc.hu

Nowe technologie stają się ważnym elementem krajobrazu edukacyjnego na wszystkich poziomach kształcenia. W przedszkolach w mieście Auburn w stanie Maine (USA) wprowadzono pilotażowy program zastosowania iPadów do nauki czytania i matematyki. Dzieci, które pracowały z tabletem, osiągały lepsze wyniki w porównaniu z tymi, które nie miały dostępu do narzędzia.iTunes

Rzadko zdarza nam się stawiać przed uczniami prawdziwe wyzwania. Niezbyt często zwracają się do nas o pomoc, dzielą się swoimi marzeniami i pytają o radę. Jeżeli już to robią, to nie odmawiamy. Inwestujemy swój czas, energię i zaangażowanie. Ich osobiste sukcesy sprawiają, że czujemy satysfakcję. Dajemy dowód, że są dla nas ważni. Przekonujemy, że mogą osiągnąć jeszcze więcej, a prawdziwe sukcesy dopiero przed nimi. Wierzymy w nich. To często wystarczy, aby nasi uczniowie dostali prawdziwego wiatru w skrzydła.SXC.HU

Jerzy Jedlicki, autor „Dziejów inteligencji polskiej do 1918”, wyjaśniając złożoność procesów cywilizacyjnych posługuje się pojęciam zapętlenia. W jego rozumieniu z fenomenem tym mamy do czynienia, gdy jakiś proces w wyniku nasycenia czy przeregulowania traci swój sens i zaczyna działać przeciw założonym i deklarowanym celom.ISTOCKPHOTO.COM

W zrealizowanym w Stanach Zjednoczonych w styczniu br. badaniu Poll Position prawie połowa dorosłych respondentów uznało, że tablety, smartfony, e-readery i inne urządzenia mobilne pozytywnie wpływają na proces kształcenia. Przeciwnego zdania był co trzeci respondent.(C) Bloomua - fotolia.com

Choćbyśmy mieli i dziesięć takich programów jak „Cyfrowa szkoła“, w których szkoły zakupiłyby nowe urządzenia, i tak nie wystarczy na dobry sprzęt dla wszystkich uczniów. Pomysł, aby każdy uczeń dysponował w publicznej szkole własnym urządzeniem, w polskich realiach jest niezwykle trudny do realizacji. Może się udać, ale pod jednym warunkiem: szkoła otworzy się na technologie, które uczniowie mają w domach (a częściej w plecakach lub kieszeniach).(C) ZSO nr 10 w Gliwicach

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie