Chcąc pomnożyć swój majątek, nie możemy liczyć na to, że od razu będziemy zarabiać miliony. Warto jednak, rozwijać nawyk oszczędzania i pogłębiać wiedzę na temat pomnażania zarobionych pieniędzy – przekonuje organizator ogólnopolskiej akcji społecznej „Tydzień dla Oszczędzania” Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy. Wiedza ta jest niezbędna zwłaszcza ludziom młodym, którzy po ukończeniu szkoły rozpoczną samodzielne życie.
Żyjemy w świecie mobilnych technologii
Przez dwa tygodnie mieszkałem w Toronto. Kiedy wsiadałem do metra, znajdowałem zawsze ten sam widok. Ludzi w różnym wieku trzymających w ręku telefony, iPady, mini konsole do gier i wirtualne słowniki. Czytają, oglądają filmy, piszą lub słuchają muzyki. To nie są pojedyncze przypadki i to nie są tylko młodzi ludzie. 30 lat temu, kiedy wsiadałem do autobusu, najczęściej wyciągałem gazetę lub książkę. Dziś również, choć równie często laptopa.
Personalizacja nauczania drogą do edukacyjnego sukcesu?
Świadomość niedopasowania systemów edukacji do szybko zmieniającego się współczesnego świata jest coraz wyższa wśród osób zajmujących się edukacją. Wiele osób interesuje odpowiedź na pytanie, jak osiągnąć edukacyjny sukces. O tym dyskutowali także uczestnicy III Międzynarodowego Kongresu Europejskiego Stowarzyszenia na Rzecz Edukacji Zróżnicowanej, który odbywał się w dniach 7-8 października w Warszawie pod wymownym tytułem: „Sukces w edukacji. Personalizacja nauczania”.
Howard Gardner i edukacja umysłu
Zakończyły się spotkania twórcy teorii inteligencji wielorakich, profesora Howard Gardnera z Uniwersytetu Harwarda, z polskimi nauczycielami. Gardner odwiedził Kielce, Poznań i Warszawę na zaproszenie kieleckiej Grupy Edukacyjnej S.A., by wziąć udział w cyklu konferencji „Edukacja umysłu”, podsumowujących projekt „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”.
Szkoła przyszłych obywateli Świata
John Hunter jest wielokrotnie nagradzanym utalentowanym nauczycielem i konsultantem edukacyjnym. Oferuje nową, przełomową i kreatywną taktykę nauczania, która umożliwi uczniom stawić czoła problemom przyszłości.
Nauczycielu, co sądzisz o swojej pracy?
Ponad 2 tysiące nauczycieli wzięło udział w sondzie przeprowadzonej przez brytyjski dziennik The Guardian, w której główne pytanie brzmiało: jak odbierają swoją pracę? Wiele odpowiedzi zaczynało się od: „Kocham uczyć, ale...“
Polecamy (13)
Co ciekawego wydarzyło się w świecie edukacji? O czym warto przeczytać, nad czym warto się zastanowić? Liczba materiałów, które publikujemy w Edunews.pl szybko przyrasta, dlatego też, aby nie przeoczyć ważnych tematów, będziemy raz na kwartał wybierać i polecać wybrane artykuły. Polecamy najciekawsze naszym zdaniem opracowania w trzecim kwartale 2011 r.