Kogo zainteresować innowacjami? Oczywiście nauczycieli, ale uczniów
też. Pewnie każdy z nas kiedyś coś wymyślił i
nowego zrobił w szkole. Innowacje są interesujące, zwykle emocjonujące, stresujące i wymagające,
ale też przyjemne oraz użyteczne, a przede wszystkim ważne w szkolnym i
osobistym życiu. Na ile są one dziś potrzebne i ważne? Czy pomaga w
tym Internet?
Rodzice: uczyć umiejętności XXI wieku
Oddziaływanie technologii cyfrowych na rzeczywistość edukacyjną jest
na tyle istotne, że powoli zmienia się w społeczeństwie świadomość
potrzeb i wyzwań edukacyjnych. Do takiego wniosku można dojść po
analizie ostatnich wyników badań Speak Up - rodziców, uczniów i
nauczycieli - realizowanych przez organizację Project
Tomorrow.
Sukcesy uczelni zależą od ich autonomii i konkurencji
Fundacja na rzecz Nauki Polskiej zorganizowała debatę na temat wizji
rozwoju polskich uczelni do 2020 r. Podczas konferencji "Sporne
kwestie strategii rozwoju nauki i szkolnictwa wyższego" rozważano
zarówno propozycje przygotowane przez środowisko akademickie, jak i strategię
ekspercką firmy Ernst & Young i Instytutu Badań nad Gospodarką
Rynkową.
Tablice interaktywne redukują stres w pracy nauczyciela?
Z badań TNS OBOP wynika, że zawód nauczyciela jest jedną z
najbardziej stresujących profesji. Według danych Eurostatu 20% pracowników sektora edukacji doświadcza
ryzyka zawodowego, a stres jest drugim najczęściej podawanym problemem
zdrowotnym związanym z wykonywana pracą. Czy nowe technologie mogą
obniżyć poziom stresu u nauczycieli?
Jak się uczysz, tak umiesz
4500 uczniów, 450 nauczycieli i dyrektorów z 75 wzorcowych szkół z
Wielkopolski miało okazję poznać i docenić zalety uczenia się i
nauczania metodą projektów. Tysiące multimedialnych lekcji,
wykorzystanie internetowej platformy edukacyjnej, większa wiara w uczniów, ich pomysłowość i
kreatywność – to wybrane efekty programu e-Szkoła
Wielkopolska – Twórczy Uczeń.
O finansach obowiązkowo w szkole
W Wielkiej Brytanii od IX 2011 tematyka finansowa staje się
obowiązkowym elementem programu nauczania. Już dzieci będą uczyć się na
temat oszczędzania, hipoteki i rynków finansowych. Edukacja finansowa obejmie uczniów od 5 do 16 roku życia. Na kolejnych etapach edukacyjnych będą nabywali coraz bardziej złożone
umiejętności z zakresu finansów osobistych.
Cztery fundamenty bycia (życia) w sieci
Co uczniowie i studenci (dorośli w zresztą też) powinni dziś umieć,
aby swobodnie i bezpiecznie funkcjonować w społeczeństwie
informacyjnym? Jak zauważył podczas Florida Education Technology
Conference Alan November, amerykański ekspert od
technologii edukacyjnych, muszą pamiętać o czterech podstawowych sprawach, czego
niestety szkoły rzadko kiedy uczą.