badania i analizyW szkołach zmienia się uczenie się, ale ciągle dotyczy treści przedmiotów. Zmienia się jego organizowanie, ale ciągle uczenie się jest nabywaniem (wkuwaniem) treści. Czym różni się uczenie się wczoraj a dziś? Jak powinno wyglądać w szkole epoki cyfrowej? Czy jest potrzeba myśleć o tym już dziś? Czego, po co i jak będziemy się uczyć jutro?
 

system oświatyZasoby osobiste, to wyjątkowy potencjał każdego człowieka. Są niezbędne do działania, myślenia, odczuwania oraz zarządzania sobą i innymi. Od początku życia, po jego kres, warto kształcić stale kompetencję zdobywania wiedzy o sobie, by dowiedzieć się, jaki jest mój osobisty zestaw zasobów. Świadomie mogę zarządzać tylko tym, co wiem, że istnieje.
 

system oświatyW marcu Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową zorganizował, w ramach projektu Foresight Pomorze 2030, drugą debatę na temat przyszłości edukacji. Jej uczestnicy zastanawiali się nad kompetencjami oraz nad tym, gdzie i jak będziemy w przyszłości je zdobywać - w szkole, domu, pracy, w sposób formalny, nieformalny czy pozaformalny?
 

Olbrzymią popularność w Stanach Zjednoczonych zdobywa film pokazujący uczniów szkoły średniej z Ocoee śpiewających piosenkę „Gotta Keep Reading“ (Musisz czytać) promującą czytanie. Słychać często narzekanie, że uczniowie nie czytają. Nauczyciele i edukatorzy przekonują ich ciągle, że czytać muszą. Może trzeba wytłumaczyć to w inny sposób?PHOTO: SXC.HU

ict w edukacjiNa czas Świąt Wielkanocy sięgniemy po nieco lżejsze tematy. Bob Harrison, konsultant Brytyjskiej Agencji ds. Nowych Technologii Edukacyjnych, opracował test dla pedagogów, sprawdzający, w jakim stopniu korzystają oni z technologii informacyjno-komunikacyjnych, do których są przyzwyczajeni i których używają ich uczniowie.
 

W drugiej części debaty z cyklu „Polska szkoła 2030. Oczekiwania i możliwości”, jaka miała miejsce w redakcji miesięcznika „Edukacja i Dialog” rozmowa dotyczy spraw fundamentalnych dla systemu oświaty: Karty Nauczyciela, roli ministerstwa, wpływu polityki i związków zawodowych na edukację oraz jakości debaty publicznej na temat polskiej edukacji.PHOTO: SXC.HU

„Kapitał intelektualny to główne źródło naszej konkurencyjności w globalnej gospodarce. Los Polski zależy od konsekwentnych i długoterminowych działań nakierowanych na jego rozwój” - czytamy w Raporcie „Polska 2030”. Innymi słowy, polska edukacja jest fundamentem naszej przyszłości. Co zatem należy zrobić, by polska oświata nie zawiodła?PHOTO: ISTOCKPHOTO

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie