Mimo trudności budżetu państwa nowy rząd brytyjski postanowił kontynuować szeroko zakrojony proces modernizacji i przebudowy infrastruktury szkolnej. Program "Budowa szkół dla przyszłości" (BSF) będzie kontynuowany mimo poważnych ograniczeń finansowych. Minister Gove uznał, że program jest kluczowy dla rozwoju brytyjskiego systemu edukacji.
Przygotowujący się do sesji egzaminacyjnej studenci-internauci korzystają przede wszystkim z tradycyjnych źródeł wiedzy - wykładów i książek; nieco rzadziej sięgają po e-learning i Wikipedię - wynika z raportu "Internet mobilny w życiu studenta", opracowanego przez dra Krzysztofa Krejtza, psychologa ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej (SWPS).
To ma być podróż w czasie od epoki kredy do ery internetu. Razem ze szkołami chcemy wymyślić, a nawet wypróbować, jak ma wyglądać edukacja w XXI wieku. Zapowiadamy kolejną odsłonę akcji "Szkoła z klasą", w której od 2002 r. udział wzięło ponad 7 tys. szkół. Kolejną, ale inną. Będzie się działo, jak mówi Jurek Owsiak.
Dzisiejsza technologia pozwala dzieciom i młodzieży na prawie 24-godzinny /7 dni w tygodniu dostęp do mediów. Wyniki badania amerykańskiej Kaiser Family Foundation pokazują, że większość z nich spędza w multimedialnym świecie blisko 8 godzin dziennie. Mamy do czynienia z nowym pokoleniem, zwanym M2, którego życie obraca się w kręgu multimedialnych gadżetów i programów.
Co ciekawego wydarzyło się w świecie edukacji? O czym warto przeczytać, nad czym warto się zastanowić? Liczba materiałów, które publikujemy w Edunews.pl szybko przyrasta, dlatego też, aby nie przeoczyć ważnych tematów, będziemy raz na kwartał wybierać i polecać wybrane artykuły. Polecamy najciekawsze naszym zdaniem opracowania w drugim kwartale 2010 r.
Przedsiębiorcy uważają, że aż 60% absolwentów kończących studia humanistyczne i 44% kończących kierunki ekonomiczne oraz zarządzanie, jest źle przygotowanych do wykonywania pracy zawodowej – oto wyniki badania przeprowadzonego przez organizację Pracodawcy Rzeczpospolitej Polskiej (wcześniej Konfederacja Pracodawców Polskich).
Powiększające się zasoby edukacyjne w sieci, podkasty i edukacyjne serwisy społecznościowe sprawiają, że zmniejsza się liczba godzin spedzanych przez studentów na uczelni – zauważają australijscy badacze systemu edukacji. Miejscem nauki stają się m.in. kawiarnie, w których wiele osób spędza czas przesłuchując na mobilnych urządzeniach wykłady, które opuścili na uczelni.