media i edukacjaMałe dzieci w wieku do 5 lat nie powinny oglądać zbyt wiele programów telewizyjnych, ponieważ później może to oznaczać kłopoty w nauce (zwłaszcza matematyki). Ponadto dzieci te mają później większe skłonności do nadwagi niż ich rówieśnicy, którzy oglądali mniej telewizji we wczesnym dzieciństwie – wynika z badań naukowców kanadyjskich i amerykańskich.
 

media i edukacjaNa temat edukacji medialnej zabrał niedawno głos Barack Obama, prezydent, który z pełną świadomością wykorzystał siłę mediów społecznościowych, aby zwyciężyć w wyborach prezydenckich w Stanach Zjednoczonych. Warto przytoczyć fragmenty jego wystąpienia na Uniwersytecie Hampton, ponieważ wiele uwagi poświęcił przygotowaniu do korzystania z mediów.
 

system oświatyUczenie się zostało uznane za jedną z najważniejszych umiejętności ogólnych, obok takich jak: komunikacja, rozwiązywanie problemów, logiczne myślenie, przywództwo, kreatywność, motywacja, praca w zespole. Umiejętności te określa się mianem kompetencji niezależnych od przedmiotu nauczania lub kompetencji interdyscyplinarnych, czy też przekrojowych. 
 

debaty edukacyjneObecnie zaciera się granica pomiędzy światem realnym, a wirtualnym. W cyberprzestrzeni padają kolejne granice, a świat znany z filmu Matrix staje się coraz mniej abstrakcyjny. Internet spowodował śmierć odległości, a w świecie wirtualnym spędzamy często więcej czasu niż w realnym. Szkoły kończy pokolenie, które nie zna już świata bez internetu.

system oświatySystem edukacji w Polsce nie odpowiada zapotrzebowaniu pracodawców. Najchętniej kształci się humanistów, bo jest to najtańsze i najłatwiejsze - uważa prof. Urszula Sztanderska z Uniwersytetu Warszawskiego, która skomentowała najnowsze badania PKPP Lewiatan. Kształci na poziomie ogólnym nawet fachowców w danej dziedzinie, np. informatyków.
 

e-learningW ostatnich latach osiągnięcia w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych zmieniły nasz sposób myślenia na temat nauczania przedmiotów ścisłych w szkołach podstawowych i średnich. Obecnie istnieją nowe produkty, mobilne i przyjazne dla użytkownika, które pomagają szkołom włączać do ich programów nauczania przedmiotów ścisłych nowe tematy i zajęcia. 
 

edutainmentGry komputerowe silnie oddziałują na kulturę i wykształcenie młodzieży i stąd duże zainteresowanie wykorzystaniem ich w kształceniu. Regularne granie może rozwinąć wiele umiejętności, w tym między innymi te związane z koncentracją uwagi. Nowe badania z zakresu projektowania gier i badania umysłu otwierają nowe perspektywy przed grami edukacyjnymi. 
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie