innowacje w edukacjiStudiowanie książki kanadyjskiego badacza internetu Dona Tapscotta należy rozpocząć od lektury znakomitego wstępu prof. Barbary Fatygi. Zachwycił mnie dowcip i dystans, z jakim autorka podchodzi do tez prezentowanych w „Cyfrowej doskonałości”. Dla mnie ważna jest refleksja, która pozwala inaczej spojrzeć na pracę Tapscotta i zachęca polskiego czytelnika do krytycznej lektury. 
 

system oświatyWspółpracując z wieloma podmiotami skupiającymi środowiska artystyczne, amerykańska organizacja Partnerstwo na rzecz Umiejętności XXI wieku (P21), przedstawiła raport poświęcony roli edukacji artystycznej w epoce cyfrowej. Celem zaprezentowanej mapy jest ukazanie, w jaki sposób kultura i sztuka mogą wspierać rozwój kompetencji niezbędnych we współczesnym świecie.
 

społeczeństwo informacyjneOrganizacje pozarządowe apelują do rządu o podjęcie działań mających na celu przeciwdziałanie pogłębiającej się luki cyfrowej. Z badań CBOS wynika, że nawet i 13 milionów Polaków nie potrafi korzystać z Internetu, dokonywać e-płatności, komunikować się elektronicznie z innymi osobami i instytucjami, a wręcz nie dostrzega w tym dla siebie żadnych korzyści.
 

badania i analizyMłodzi nauczyciele nie są wcale bardziej skłonni używać w nauczaniu nowych technologii, niż ich starsi koledzy pracujący w zawodzie 10 lat lub więcej. Chociaż często posiadają większą wiedzę i umiejętności związane z komputerami i technologiami informacyjnymi, wcale nie wykorzystują jej często na zajęciach. Czy powodem jest brak infrastruktury?
 

media i edukacjaPakiet Filmoteki Szkolnej trafił do 14.000 szkół ponadpodstawowych w całym kraju. Wielu nauczycieli jednak albo nie wie, że ma zestaw 55 polskich filmów w swojej placówce, albo nie potrafi go używać. Dlatego wszystkich tych, którzy mają pakiet w swojej szkole, Centrum Edukacji Obywatelskiej zachęca do przyłączenia się do programu Filmoteka Szkolna.Akcja!
 

system oświatyDyrektorzy szkół muszą sprostać coraz większej liczbie zadań związanych z zarządzaniem kadrą nauczycielską, finansami oraz programami nauczania - wynika z danych Eurydice, unijnej sieci informacji o edukacji. Jest to tendencja ogólnoeuropejska związana z rosnącą autonomią szkół – mówi Anna Smoczyńska z Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, prowadzącej Polskie Biuro Eurydice. 
 

ict w edukacjiBadania przeprowadzone przez MIND Research Institute, pozarządowy instytut badawczy w Stanach Zjednoczonych, dowodzą, że warto posługiwać się na lekcjach obrazem, aby wytłumaczyć uczniom z matematyki. W okręgu Orange w Kalifornii wykorzystanie multimediów matematycznych na lekcjach podwoiło liczbę pozytywnych ocen w testach.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie