Dwa miesiące wakacji oraz satysfakcja z pracy z dziećmi i młodzieżą, to zdaniem nauczycieli właściwie jedyne pozytywne aspekty pracy w tym zawodzie. Z ankiety, przeprowadzonej przez portal Pracuj.pl wynika, że mimo ogólnego zadowolenia z pracy, połowa nauczycieli myśli o przekwalifikowaniu się. Czy bycie nauczycielem to jeszcze misja, czy zawód, jak każdy inny?
Kształcenie kompetencji medialnej w szkołach
W dokumentach nowej podstawy programowej odnajdujemy następujący
zapis: „ponieważ środki społecznego przekazu odgrywają we współczesnym
świecie coraz większą rolę, każdy nauczyciel powinien poświęcić dużo
uwagi wychowaniu swoich uczniów do ich właściwego odbioru i
wykorzystania, czyli edukacji medialnej”. Czy każdy z nauczycieli ma dbać o
edukację medialną?
Co łączy szkoły z Dar es Salaam i Warszawy?
Młodzi ludzie na co dzień spotykają się z różnorodnością kulturową, a
swoimi decyzjami – konsumenckimi i obywatelskimi, wpływają na to, co
dzieje się w różnych regionach geograficznych. Spodnie uszyte w Azji,
banany z Ameryki Południowej, kultura popularna z USA, polskie wojsko w
Afganistanie, reklamy z Wielkiej Brytanii i obiad w barze u Chińczyka –
to dziś nasza globalna codzienność.
O skali uwagi dawanej dziecku
Uwaga jest podstępna; pojawia się na wielu poziomach jakości i potrafi
się maskować. Każdy rodzic powinien postawić sobie za cel poświęcenie dziecku tyle uwagi, ile tylko może; jest to niezwykle ważne
dla zapewnienia mu szczęścia oraz komfortu emocjonalnego. Uwaga
wysokiej jakości jest tym, czego pragnie dziecko, a zapewniając mu
ją, sami również na tym skorzystamy.
Szkolne redakcje powalczą o nagrody
Umiejętność rozumienia mediów i ich wykorzystywania na co dzień można
zaliczyć do najważniejszych kompetencji potrzebnych młodym ludziom w
rzeczywistości medialnej XXI wieku. Wobec niedoboru edukacji medialnej
w polskich szkołach, warto więc wspierać uczniów, którzy prowadzą
szkolne media. Stąd pomysł na konkurs Qmam Redakcję.
Nastawienie na edukacyjny sukces
Niektórzy twierdzą, że nie pieniądz czy władza, ale ludzkie pragnienia
i dążenia rządzą światem. Jeśli jest to prawdą, to zastanówmy się, czy nie warto w
szkole więcej, szerzej i mocniej o nich mówić i zabiegać o osiąganie
sukcesów przez uczniów? Warto zapytać: Dlaczego edukacja powinna
nastawiać się na sukces, swój szkolny, ale przede wszystkim uczniów?
Tematyka finansowa w szkole
W wielu krajach świata toczy się debata na temat
obowiązkowych zajęć z edukacji finansowej w szkołach średnich. Decyzję podjęły już władze oświatowe kanadyjskiej prowincji Ontario, a
podobnym projektem zajmuje się też rząd brytyjski. Prawdopodobnie
badanie umiejętności finansowych uczniów będzie elementem
najbliższej edycji badań PISA prowadzonych przez OECD.
Ostatnie komentarze